آیا مصرف نمک بر کنترل کرونا موثر است؟

کارشناس تغذیه معتقد است: احتمال ابتلای افراد به کرونا از راه غذا نزدیک به صفر است.

محمد حسن انتظاری‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در واکنش به انتشار برخی اخبار در خصوص نقش نمک در پیشگیری از کرونا اظهار کرد: هنوز مقاله رسمی در خصوص نقش نمک در پیشگیری از کرونا منتشر نشده است و بدون استناد به مقاله یا اظهار نظر سازمان بهداشت جهانی نمی‌توان تأثیر نمک را رد یا قبول کرد.

وی افزود: اظهار نظر در مورد چیزی که بتواند در پیشگیری از کرونا مؤثر باشد خواستار سند علمی یا اظهار نظر سازمان بهداشت جهانی است و نقش نمک هنوز اثبات نشده است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نمی‌توان نقش نمک در ضدعفونی را نادیده گرفت، ادامه‌ داد: از دیرباز تا کنون از نمک برای ضدعفونی استفاده می‌شده است، ولی در این مورد به خصوص نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.

وی در خصوص نحوه انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: کمتر پیش می‌آید که ویروس کرونا از طریق مواد غذایی منتقل شود، زیرا اکثر مواد غذایی به صورت پخته شده استفاده می‌شود و در کنار آن مواد غذایی در خانه نگهداری می‌شود که مرور زمان ویروس را از آن جدا می‌کند.

انتظاری اضافه کرد: به دلیل اینکه ویروس کرونا از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن می‌شود احتمال انتقال آن با مواد غذایی پایین می‌آید و احتمال ابتلای افراد به کرونا از طریق ماده‌ای که وارد معده می‌شود چیزی نزدیک به صفر است، البته که باید مواظب دست زدن به مواد غذایی و انتقال آن از این طریق باشید.

وی تاکید کرد: باید مردم مراقب انتقال ویروس از طریق دستگاه تنفسی یعنی بینی و دهان باشند و دست‌های خود را قبل از ضد عفونی یا شستن به دهان، بینی چشم و یا گوش خود نزنند.

کد خبر 415265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.