ابتلای ۱۰ محیط بان به کرونا/ هموطنان روز طبیعت در خانه بمانند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور از ابتلای حدود ۱۰ محیط بان به کووید ۱۹ در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون فوتی بر اثر این بیماری در بین محیط بانان نداشته‌ایم.

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بسیاری از محیط بانان در مناطقی دور افتاده خدمت می‌کنند و به رسانه ملی و حتی اینترنت دسترسی ندارند، اظهار کرد: دستورالعمل کنترل و مقابله با ویروس کرونا برای محیط بانان تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد و با این روش به آنها اطلاع رسانی کردیم که در برابر ویروس کرونا چگونه از خود محافظت کنند؛ همچنین فرمانده یگان‌های محیط زیست به محیط بانان در این باره آموزش‌هایی ارائه کردند.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در یگان‌های حفاظت محیط زیست کشور نیز، افزود: اقلامی که توزیع شد کم بود و برای محیط بانان کافی نیست.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور به ابتلای حدود ۱۰ محیط بان به کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: بیشتر این محیط بانان از استان‌های شمالی کشور بودند؛ خوشبختانه تاکنون فوتی بر اثر این بیماری در بین محیط بانان نداشته‌ایم.

سرهنگ محبت خانی با اشاره به بندهای دستورالعمل شیوع کرونا برای محیط بانان گفت: با توجه به اینکه برخی محیط بانان در روزهای عید از خانواده خود دور هستند از این رو در پاسگاه محیط بانی اقدام به چیدن سفره هفت سین می‌کنند که در این دستورالعمل ممنوع شده است.

وی ادامه داد: ضدعفونی پاسگاه محیط بانی، خودرو و موتورهای گشت و پایش، شست و شوی مرتب دست‌ها و خوددرای از روبوسی و جلوگیری از جمع شدن افراد در طبیعت از دیگر مواردی است که در دستورالعمل به محیط بانان ابلاغ شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط بانان در فضای طبیعی رفت و آمد دارند و ممکن است آلوده باشند و محیط را آلوده کنند، توصیه کرد: هموطنان در روزهای نوروز به ویژه روز طبیعت (سیزده بدر) در منزل بمانند تا جانشان در امان باشد.

کد خبر 415256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.