تبدیل برنامه نوروزگاه به نوروزخانه

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه‌های نوروزگاه پایتخت به نوروزخانه تبدیل می‌شود، گفت: آموزش جهت پیشگیری از کرونا در گرمخانه‌ها و گودهای زباله‌گردی آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به تمهیدات شهرداری جهت مقابله با کرونا از طریق اقدامات فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: مدیریت شهری از یک ماه گذشته تاکنون درگیر موضوع کرونا شده و بر همین اساس برنامه‌های نوروزی که در قالب نوروزگاه برگزار می‌شد هم در سطح مناطق و هم در ستاد کل شهرداری تعطیل شده است.

وی افزود: فعالیت‌های متعددی در جهت فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا انجام گرفته که توصیه به در خانه ماندن از طریق بیلبوردهای سطح شهر و تهیه شیوه‌نامه و محتوای تخصصی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها از جمله این اقدامات است.

جوادی یگانه از آموزش مستقیم ۴۰ هزار شهروند و کارکنان شهرداری خبر داد و گفت: ۴۲۰۰ نانوایی نیز به جهت مقابله با کرونا آموزش دیده‌اند و اقداماتی برای افراد در معرض خطر در گودهای زباله‌گردی و گرمخانه‌ها داشته‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سامانه کار داوطلبان به زودی راه‌اندازی می‌شود و برای قطع زنجیره کرونا برنامه‌های اجتماعی جهت تشویق بر خانه ماندن خواهیم داشت.

وی از تغییر شعار شهرداری برای نوروز از نوروزگاه به نوروزخانه خبر داد و گفت: برنامه‌هایی برای پرکردن اوقات فراغت اجباری شهروندان داریم و تلاش می‌کنیم از این طریق نیز اقداماتی برای شکاف نسلی ایجاد شده داشته باشیم.

جوادی یگانه عنوان کرد: استفاده از برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما نیز از جمله این برنامه‌ها است که انجام مسابقه اسم و فامیل در شبکه تهران و اجرای کلیپ‌های شهروندی در شبکه نسیم از اقدامات در دستور کار بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، گفت: همچنین برنامه‌هایی برای جایگزین کردن چهارشنبه سوری، دید و بازدید اول فروردین و ایام نوروز به صورت مسابقه مجازی و برگزاری کارگاه نقاشی و کاردستی خواهیم داشت.

منبع: فارس

کد خبر 415250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.