شناسایی اطلاعات سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شناسایی اطلاعات پروژه های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها برای اولین بار خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: شناسایی وضعیت سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها، موضوع بسیار مهمی است که تاکنون آمار و اطلاعاتی منسجم و تجمیعی در کشور جمع‌آوری نشده بود؛ لذا یکی از برنامه‌های اصلی معاونت توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ۱۳۹۸، جمع‌آوری اطلاعات و آمار حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و پروژه‌های مرتبط با آن بود که با یک تلاش یک ساله با پیگیری‌های مستمر از شهرداری‌ها و با همکاری دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها، اولین باری است که اطلاعات پروژه‌های سرمایه گذاری کل شهرداری‌های کشور به‌تفکیک هر استان احصاء، تجمیع و قابل ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از شهرداری‌های کشور، ۲۱۶ شهرداری پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجراشده دارند که ۱۷ درصد کل شهرداری‌های کشور را شامل می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در شهرداری‌های مذکور، از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۷۹۰ پروژه سرمایه‌گذاری تعریف و اجراشده که ۳۰۸ پروژه پایان‌یافته و ۴۸۲ پروژه در حال اجرا است.

نصرتی یادآور شد: بدون شک اطلاعات و آمار سرمایه گذاری شهرداری‌ها، کمک شایانی به بهبود تصمیم سازی های کلان کشوری می‌نماید که با رفع موانع سرمایه‌گذاری، ایجاد سیاست‌های تشویقی و حمایت‌های قانونی و بهبود آموزش در شهرداری‌ها می‌توان حجم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های کشور را افزایش داد تا شاهد مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها، افزایش اشتغال و بهبود توسعه شهری کشور باشیم.

وی تاکید کرد: در این راستا شهرداری‌ها نیز باید به منظور تأمین منابع مالی پروژه‌های خود، زمینه جذب سرمایه‌گذاران موفق را در پروژه‌های شهرداری فراهم کنند.

کد خبر 415240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.