تشدید فعالیت‌های اطلاع رسانی و ضدعفونی در شهر

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از آغاز عملیات گسترده ضدعفونی سطح شهر مشهد با محوریت سازمان آتش نشانی و نیروهای آتش نشان داوطلب خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حفظ سلامت شهروندان برای مدیریت شهری در اولویت است بر همین اساس علاوه بر فعالیت‌هایی که تا کنون به منظور ضدعفونی سطح شهر توسط اکیپ‌های خدمات شهری به صورت مستمر در حال انجام است، عملیات گسترده‌ای با اولویت محله‌های حاشیه شهر از امروز ساعت ۱۰ صبح با محوریت سازمان آتش نشانی جهت اعلام پیام‌هایی برای تأکید عدم خروج شهروندان از منزل و جدی گرفتن کرونا به همراه ضدعفونی تمامی معابر و سطوح شهری توسط خودروها و نیروهای آتش نشانی و به همراه نیروهای داوطلب آتش نشان آغاز شد.

وی افزود: این عملیات گسترده توسط ۵۰ خودرو آتش نشان به تفکیک هر منطقه عملیاتی ۱۰ خودرو اجرایی می‌شود که شش دستگاه خودرو آتش نشان در محدوده ایستگاه خود با بلندگو و آژیر گردان روشن و پیام‌های خارج نشدن از منازل، کرونا را جدی بگیریم و… را به صورت مستمر همراه با آژیر به شهروندان محله‌های مورد نظر اعلام خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به مسیرهای مانور امروز گفت: در چهارراه مخابرات تا انتهای شریعتی رفت و برگشت، ابتدای عبدالمطلب به بلوار خیام رفت و برگشت از میدان فردوسی قره نی و میدان توحید، میدان شهید عباسپور تا انتهای حر (ایستگاه ۴۹) و برگشت به شهید عباسپور، میدان شهدا تا چهار راه مصلی رفت و برگشت و ملک آباد ابتدای بزرگمهر تا میدان شهید پرتوی و برگشت به فلکه پارک این مانور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر برنامه فوق عملیات ضدعفونی معابر جداگانه توسط ۱۵ دستگاه خودرو آتش نشان در بلوار شریعتی (تقاطع اندیشه تا انتهای شریعتی نرگس…)، بلوار عبدالمطلب (تقاطع مطهری تا بلوار خیام)، محله شهرک شهید رجایی، مفتح شرقی (از ۱۰۰ متری تا کنه بیست)، کوی صاحب الزمان (عج)، خیابان شیرازی (حرم تا شهدا) خیابان توحید (شهدا تا مطهری) نواب صفوی (حرم تا چمن و پنجره) و بلوار وکیل آباد (فلکه پارک تا پل شهید پرتوی) در حال انجام است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات در نظر گرفته شده، هرشب عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر به ویژه معابر پرتردد، مراکز درمانی سطح شهر، پایانه‌های مسافربری، حمل و نقل بار توسط هفت خودرو مه پاش ضدعفونی و گندزدایی می‌شود همچنین در طول روز این عملیات توسط ۲۵ اکیپ در نقاط حساس و پرتردد شهری به صورت چند نوبت انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، این عملیات در روزهای آتی نیز با حداکثر توان نیروها و ماشین آلات تا رسیدن به وضعیت سفید ادامه خواهد داشت.

کد خبر 415232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.