۲۰۰۰ مورد مشکوک کرونا در خروجی شهرها شناسایی شد

معاون جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در خروجی شهرها، از تشخیص بیش از ۲۰۰۰ مورد مشکوک به کرونا از میان یک ونیم میلیون فرد غربال شده خبر داد.

به گزارش ایمنا، بهمن سبحانی درباره تمهیدات جمعیت هلال احمر در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: علاوه بر ابلاغیه انجام شده، در خروجی شهرها نسبت به تب سنجی مسافران و غربالگری آنها اقدام خواهد شد و بازرسان سلامت در خروجی شهرها مستقر هستند.

غربال یک و نیم میلیون نفر در خروجی شهرها

وی ادامه داد: این اکیپ‌ها اقدام به تب سنجی از مسافران و رانندگان خودروها کرده و پس از انجام معاینات اولیه، در صورت داشتن علائم مشکوک، این افراد را به گیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی هدایت خواهند کرد. در حال حاضر در قالب این طرح بیش از یک و نیم میلیون نفر غربال شده و از این تعداد بالغ بر ۲۰۰۰ نفر مشکوک بودند که به دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه معرفی شده‌اند.

تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک در هلال احمر

وی درباره تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز بهداشتی نیز گفت: شرکت‌های تولیدی جمعیت هلال احمر از جمله شرکت‌های سها ۱ و ۲ تمرکز خود را بر روی تولید این اقلام بهداشتی قرار دادند؛ بطوریکه در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار گان و بیش از ۱۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی در این شرکت‌ها تولید شده و در سیستم توزیع عرضه می‌شود. در مورد مواد ضدعفونی کننده، الکل کمیاب بود که گشایش‌هایی انجام شده و امیدواریم ظرفیت‌مان را افزایش دهیم.

سبحانی با بیان اینکه بیش از ۴۷۰ تست غربالگری در سطح کشور فعال هستند، گفت: ما از ظرفیت بیش از ۳۲۰۰ نیروی داوطلب نیز استفاده کرده‌ایم و افراد داوطلب می‌توانند به مراکز استانی جمعیت هلال احمر مراجعه و آمادگی خود را اعلام کنند.

استقرار هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی ۱۳ استان کشور

به گفته وی، جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی ۱۳ استان کشور مستقر شده و برای هر استان یک آمبولانس یا خودروی امدادی نیز پیش بینی کرده‌ایم. علاوه بر آن نیروهای ما برای سیل و زلزله نیز در آماده‌باش هستند.

تجهیز نقاهتگاه‌های بیماران بهبودیافته کرونا

وی درباره تجهیز نقاهتگاه‌ها برای نگهداری بیماران بهبودیافته کرونا در سراسر کشور نیز گفت: بر اساس مصوبات ستاد مرکزی مقابله با کرونا مقرر شده که ۱۰ هزار تخت در سراسر کشور برای این منظور راه اندازی شود که جمعیت هلال احمر تجهیز این مراکز در سه استان را تا کنون بر عهده داشته و بر این اساس تعدادی تخت را برای بیماران مبتلا به کرونا تجهیز کرده‌ایم.

وی درباره وضعیت داروخانه‌های جمعیت هلال احمر نیز گفت: هلال احمر ۳۷ داروخانه در سطح کشور دارد که ما از همان روزهای نخست شیوع کرونا پیش بینی‌ها و تدابیر لازم را در این داروخانه‌ها اتخاذ کردیم و برای برخی از داروهایی که دچار کمبود بودیم اقدام به ثبت سفارش کردیم که طی یکی دو روز آینده وارد بازار دارویی خواهد شد.

داروخانه‌های هلال احمر رقیب بخش خصوصی نیستند

وی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد درباره انتقاد انجمن داروسازان از سیاست‌های داروخانه‌ای هلال احمر نیز گفت: این دوستان عزیز ما گلایه‌هایی دارند و معتقدند فعالیت ما در بخش خصوصی مشکل ایجاد می‌کند؛ در حالیکه ما رقیب بخش خصوصی نیستیم و تنها نیازمندی‌های دارویی کشور را تأمین می‌کنیم. در این مورد نیز بارها به این عزیزان پاسخ داده‌ایم.

وی درباره توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم و حاشیه‌ای گفت: توزیع اقلام پک‌های بهداشتی در مناطق حاشیه از سوی جمعیت هلال احمر در حال انجام است و ۲۶ هزار پک در محله هرندی توزیع شده است.

کد خبر 415219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.