رضایی: چراغ گردشگری نوروزی اصفهان امسال خاموش است

استاندار اصفهان گفت: متاسفانه با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا نمی‌توانیم در نوروز پیش رو، میزبان مناسبی برای هموطنانمان در اقصی نقاط استان اصفهان باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل ورابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در برنامه گفتگوی هفته با اشاره به ضرورت پرهیز از خریدهای غیر ضروری، اظهار کرد: مردم خودشان باید این مساله را رعایت کنند و به عنوان مثال خرید یا تعویض طلا، خرید کیف و کفش، لباس و پارچه و مانند آن اگر در مقطع زمانی دیگری هم انجام شود هیچ مشکلی برای فرد و جامعه بوجود نمی‌آورد.

وی افزود: البته برخی خریدها مثل مایحتاج منزل و خوراکی‌ها ضروری است و حتی فروشندگان این اقلام و بازارهای ارائه دهنده باید ساعات کاری خود را به منظور فرصت خدمات‌دهی بیشتر و کاهش جمعیت افزایش دهند.

استاندار اصفهان ادامه داد: تمام تلاش و دغدغه مجموعه اجرایی استان ضمن ایجاد آرامش، حفظ سلامتی مردم و برآورده کردن مطالبات آن‌ها در چهارچوب قوانین و مقتضیات است.

رضایی با اشاره به اینکه نقاهتگاه هایی به منظور نگهداری از بهبودیافتگان بیمارستانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این نقاهتگاه‌ها مخصوص پذیرش بهبود یافتگان این بیماری از نزدیک‌ترین مناطق پیرامون نقاهتگاه هاست و قرار نیست بیماری از استان‌های دیگر پذیرش شود.

وی بیان کرد: وجود بیماری کرونا به معنای وجود بحران در جامعه نیست، بلکه یک وضعیت خاصی است که مردم با صبر و بردباری، همراهی و رعایت اصول بهداشتی از این مقطع عبور خواهند کرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر عدم پذیرش مسافر در استان اصفهان در نوروز ۹۹، گفت: تمهیداتی چون ممنوعیت دایر شدن کمپ‌ها و پذیرش مسافر در قالب مدارس، خانه‌های استیجاری، مسافر خانه‌ها، ورزشگاه‌ها و امثال آن در دستور کار قرار گرفته است و دستگاه قضائی استان با افراد خاطی با قاطعیت برخورد می‌کند.

رضایی خاطر نشان کرد: مردم اصفهان با مراجعه به پایگاه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیک کرونا شرکت کنند، زچون این کار در سنجش فراگیری کرونا و مدیریت آن بسیار مؤثر است.

کد خبر 415206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.