۷۰ محتکر اقلام بهداشتی در اصفهان دستگیر شدند/ تشکیل ۶۰ پرونده برای شایعه پراکنان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۷۰ محتکر در حوزه احتکار اقلام بهداشتی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری پایان سال ۹۸ در خصوص گزارش عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: با شیوع این بیماری دستورالعملی به سراسر استان در راستای برخورد با محتکران تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این بیماری و شایعه پراکنان در خصوص این بیماری مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار میلیون اقلام بهداشتی با همکاری پلیس، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی و اداره سمت کشف شده است، افزود: در این خصوص ۷۰ نفر دستگیر، ۱۶ محل پلمب و ۱۸۰ مرکز که فعالیت غیرمجاز داشته و یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند نیز پلمب شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اقدامات پلیس در سال ۹۸ نیز گفت: در حوزه مبارزه با سرقت با ۱۳۰ باند برخورد شده که سرقت از منزل، خودرو و اماکن در صدر این سرقت‌ها بوده و قدرت کشف پلیس پنج درصد در این زمینه افزایش داشته است.

وی به افزایش ۹ درصدی سارقان دستگیر شده در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ارزش این کالاها ۶۳۷ میلیارد تومان بوده است.

تشکیل ۳۰۰۰ پرونده قاچاق کالا در اصفهان

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از سه هزار پرونده مقابله با قاچاق کالا تشکیل شد، اضافه کرد: ۲۵۰۰ نفر در این زمینه دستگیر شده است و ۹۸۰ وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق نیز توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با جرایم فضای مجازی شاهد افزایش ۸۲ درصدی پرونده‌های تشکیل شده هستیم، ادامه داد: قدرت کشف پلیس ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، در این زمینه ناآگاهی مردم عامل بیشتر جرایم است.

دستگیری ۵۰ نفر اراذل و اوباش در استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه عمده رصدهای فضای مجازی فروشندگان سلاح غیر مجاز و اراذل و اوباش بوده است، تصریح کرد: در این زمینه ۵۰ نفر اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: مقابله با بداخلاقی و تبلیغات در این زمینه و نظارت بر عملکرد و کسب و کارهای اینترنتی، قماربازی و شرط بندی از دیگر اقدامات پلیس فتا است.

سردار معصوم بیگی به کاهش پنج درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این حوادث در ۱۱ ماه امسال ۳۳۴ نفر جان باخته اند که عمده آنها موتورسواران و عابران پیاده بوده است که البته با کاهش سه درصدی در این زمینه رو به رو بوده ایم.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۹۰ نفر مجروحان تصادفات درون شهری در استان اصفهان بوده‌اند، افزود: این آمار بیانگر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه رانندگی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات برون شهری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: محور اصفهان - کاشان بیشترین تصادفات فوتی را داشته است.

وی با اشاره به برقراری چهار میلیون تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس اظهار کرد: تصادفات رانندگی، نزاع و امداد خواهی در صدر علل این تماس‌ها بوده است.

دستگیری ۲۵ هزار قاچاقچی مواد مخدر

سردار معصوم بیگی در خصوص دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز گفت: در سال جاری ۲۵ هزار نفر قاچاقچی، توزیع کننده و معتاد متجاحر در سطح استان اصفهان دستگیر شده‌اند.

وی در خصوص اقدامات پلیس برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: با هرگونه تجمع در این زمینه با توجه به شیوع بیماری کرونا برخورد خواهیم کرد، نباید هیچگونه تجمعی در این زمینه صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص قرنطینه شهر اصفهان گفت: این امر اختیار استانی نیست، ما حامی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهیم بود و در صورت نیاز همکاری خواهیم کرد.

وی گفت: آنچه امروز پلیس در دستور کار قرار داده غربالگری در ورودی شهرها است که پلیس در شش نقطه در این زمینه همکاری دارد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی بیش از ۶۰ پرونده در حوزه کرونا تشکیل شده است، گفت: این افراد تشویش اذهان عمومی داشته و به ادمین کانال‌ها نیز تذکرات لازم را ارائه کرده‌ایم.

فروشندگان مشروبات الکلی تحت تعقیب پلیس هستند

وی در خصوص کشفیات مشروبات الکلی نیز گفت: پلیس برای این موضوع پرونده تشکیل داده، فروشندگان تحت تعقیب پلیس هستند و به زودی شناسایی و دستگیر خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: هفت نفر در استان اصفهان بر اثر مصرف این مشروبات جان باخته اند و این آمار در استان‌های دیگر نیز موجود بوده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی ضدعفونی کردن شهرها را دارد، افزود: در این زمینه حاشیه شهرها را در دستور کار داریم و تاکنون جوی آباد در دستور کار قرار داشته است.

سردار معصوم بیگی با بیان قرارگاه نوروز امسال رویکرد کمک به ستاد ملی کرونا را دارد، گفت: این قرار گاه ۹ کمیته دارد که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مبتلا به کرونا در نیروی انتظامی استان اصفهان نداریم

وی در ادامه با بیان اینکه موارد مشکوک به کرونا در برخی از مراکز انتظامی استان اصفهان وجود دارد، گفت: ما بعد از کادر درمانی بیشترین ارتباط با مردم را دارند و از این رو در معرض ویروس قرار دارند اما تا این لحظه تاکنون آمار مثبتی در حوزه ابتلاء به کرونا نداریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص ضدعفونی کردن پادگان‌های تحت پوشش فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز اظهار کرد: این مراکز روزانه پایش می‌شود و ضدعفونی و گندزدایی نیز انجام می‌شود.

کد خبر 415188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.