۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
 یورو ۲۰۲۰ در ماه دسامبر؟

دردسر کرونا برای فوتبال شرایط پیچیده ای را به وجود آورده و با توجه به تصمیم گیری ها مبنی بر لغو لیگ‌ها، فیفا و یوفا باید تصمیمات دشواری برای برگزاری یورو ۲۰۲۰ بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از لا سر، هر دو نهاد بزرگ و تصمیم گیرنده فوتبال یعنی فیفا و یوفا در این روزها درگیر برنامه ریزی های فراوان برای تعیین نحوه و زمان برگزاری مسابقات مختلف هستند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و معلق شدن بسیاری از مسابقات، در حال حاضر بسیاری از لیگ‌های مهم دنیا نیمه کاره باقی مانده اند. از سوی دیگر قرار بود بلافاصله پس از رقابت‌های باشگاهی، مسابقات یورو ۲۰۲۰ آغاز شود.

با توجه به شرایط پیش آمده، یوفا به دنبال این است تا با اتخاذ تصمیمی مناسب، نه تنها باعث تعطیلی لیگ‌ها یا بهم خوردن نظم برگزاری آن‌ها نشود، بلکه رقابت‌های یورو را نیز در اولین فرصت برگزار کند.

طبق برنامه ریزی های پیشین، قرار بود رقابت‌های یورو در ماه ژوئن در رم برگزار شود اما در حال حاضر با توجه به شرایط هیچ چیز مشخص نیست و قرار است تا تصمیم گیرندگان این حوزه در جلسه‌ای مجازی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند.

فیفا پیشنهاد کرده است که رقابت‌های یورو در سال آینده برگزار شود و این تصمیم باعث می‌شود که فرمت جدید رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نیز به سال ۲۰۲۲ موکول شود.

البته در صورت رخ داد چنین اتفاقی، شرایط پیچیده ای در سال ۲۰۲۲ ایجاد خواهد شد؛ چراکه رقابت‌های جام جهانی در همان سال در قطر برگزار خواهد شد و بایستی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به شکلی برنامه ریزی شود که با جام جهانی قطر تداخل نداشته باشد.

با توجه به پیچیدگی‌های موکول کردن یورو به سال آینده، شاید یکی از معقول ترین راه‌ها، پیشنهاد برگزاری این مسابقات در ماه دسامبر باشد.

البته در این صورت فیفا و یوفا باید موافقت باشگاه‌ها را به دست بیاورند به این دلیل که در شرایط فعلی، بسیاری از رقابت‌های باشگاهی معوق شده و لیگ‌های مختلف تصمیمی برای نحوه به پایان رساندن رقابت‌های داخلی نگرفته اند.

اگر با برگزاری یورو در دسامبر موافقت شود، احتمال دارد که زمان برگزاری لیگ‌ها تا تابستان نیز ادامه پیدا کند تا به هر ترتیب مسابقات داخلی کشورها نیز به اتمام برسند.

کد خبر 415155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.