مرتفع‌ترین بالکن شهری در نیمکره غربی

نیویورک میزبان مرتفع‌ترین بالکن شهری در نیمکره غربی است که پس از دو سال ساخت‌وساز به تازگی افتتاح شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرتفع‌ترین سکوی تماشای نیمکره غربی به شکل یک مثلث عظیم به ضلع ۲۴ متر است که از طبقه صدم یک آسمانخراش در ارتفاع ۳۴۵ متری از سطح زمین به سمت بیرون امتداد یافته است. این سکو در محله هادسن یاردز منهتن در شهر نیویورک واقع شده است و با هدف اشراف کامل سازه بر تمام چشم‌اندازهای شهر ساخته شد.

مرتفع‌ترین سکوی نیمکره غربی که The Edge نام گرفته است یکی از شگفت‌انگیزترین سکوهای تماشای جهان به شمار می‌رود که آسمان‌خراش فوق را با سازه‌های اصلی شهر پیوند می‌دهد.

سکوی تماشای The Edge در مقابل ساختمان امپایر استیت قرار گرفته است و بلندتر از سکوی تماشای آن است و به همین دلیل به عنوان نمادین‌ترین بالکن شهری نیویورک شناخته شده است. این سکو مساحتی برابر با ۶۹۷ متر مربع دارد و از ۱۵ قسمت تشکیل شده است که این بخش‌ها در کنار هم وزنی حدود ۳۴۰ هزار کیلو گرم به آن داده‌اند.

مرتفع‌ترین سکوی تماشای نیویورک به طور کامل از شیشه درست شده است که این ویژگی به بازدیدکنندگان امکان تماشای محیط زیر خود را می‌دهد. ارتفاع سکوی The Edge برابر با سه متر است که امنیت بازدیدکنندگان بر سطح شیشه‌ها را تضمین می‌کند. مردم می‌توانند از این سکو تا فاصله ۱۳۰ کیلومتری اطراف را نظاره کنند و بر چشم‌اندازهای زیرین خود اشراف کامل داشته باشند.

در طبقات بالایی آسمان‌خراشی که سکوی The Edge در آن واقع شده است، امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی نظیر یک رستوران بزرگ، یک کافه تریا، نمایشگاه‌های متعدد و سالن‌های کنفرانس تعبیه شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند پس از تماشای چشم‌اندازهای اطراف از طریق سکو، از امکانات آن‌ها برخوردار شوند.

اگرچه مدت زمان زیادی از افتتاح بلندترین سکوی نیمکره غربی در منهتن نمی‌گذرد بااین حال، این سکو روزانه میزبان هزاران بازدیدکننده است و هر روز بر تعداد گردشگرانی که از سراسر دنیا به تماشای چشم‌اندازهای نیویورک از سکوی The Edge جذب می‌شوند، افزوده می‌شود.

کد خبر 415149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.