آغاز مطالعات برای احداث مترو همدان از سال ۹۹

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: ردیفی در بودجه سال آینده دیده شده تا مطالعات برای امکان‌سنجی قطار شهری همدان آغاز شود.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری همدان تا مایان ۹ ماهه اول سال، ۸۳ درصد تحقق یافته و امید است این رقم تا پایان سال به ۹۵ درصد برسد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ شهرداری تصویب و هم‌اکنون در هیئت تطبیق درحال رسیدگی است، افزود: بودجه سال آینده شهرداری همدان یک هزار میلیارد تومان خواهد بود که حدود ۴۰ درصد آن جاری و ۶۰ درصد نیز عمرانی خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۹ نسبت به سال قبل از خود ۲۵ درصد رشد خوهپاهد داشت، تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک که شامل چند پروژه احداث پل و پارکینگ در سال آینده می‌شود اولویت اصلی بودجه بوده و به دنبال اتمام این پروژه‌ها هستیم.

وی گسترش فناوری، انسان‌محوری شهر و پیاده‌روسازی و احداث پارک‌های فرامنطقه‌ای را به ترتیب مهم‌ترین اولویت‌های بودجه پس از موضوعات ترافیکی قلمداد کرد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه در بودجه تاکید شده تغییر مسیرهای حمل‌ونقل عمومی و ایجاد بی‌آرتی در سال آینده مورد ارزیابی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ردیفی در بودجه سال آینده دیده شده تا مطالعات برای امکان‌سنجی قطار شهری همدان نیز آغاز شود.

کد خبر 415140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.