شهروندان چهارشنبه سوری در منزل بمانند

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد با اشاره به شیوع کرونا و وضعیت بحرانی شهر یزد در این زمینه گفت: والدین مواظب فرزندان خود باشند تا با عادت‌های غلط چهارشنبه سوری، اتفاق جبران ناپذیر برای خود و فرزندانشان رقم نخورد.

سیدمحمد میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و با اشاره به شیوع کرونا و لزوم درخانه ماندن شهروندان اظهار کرد: هر سال برخی از مردم شادی‌های خود را با فرهنگ‌های غلط در چهارشنبه سوری تبدیل به حوادث جبران ناپذیر می‌کنند، هرچند امسال شرایط به گونه‌ای است که امیدواریم مردم از خانه‌های خود خارج نشوند.

وی با بیان اینکه امسال در چهارشنبه سوری علاوه برخطرات همیشگی، خطر ابتلاء به ویروس کرونا نیز در کمین شهروندان است؛ تصریح کرد: در حوادثی که چهارشنبه سوری سال‌های گذشته کشور نشان داده است قطعی انگشت و کور شدن چشم کودکان موارد تأسف بار برای چهارشنبه سوری‌ها است.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد با بیان اینکه خانواده‌ها در این شرایط حساس باید با جدیت بیشتری از فرزندان خود مواظبت کنند، افزود: در کنار این موضوع باید با فروشندگانی که مواد آتش زای غیر مجاز توزیع می‌کنند با شدت برخورد قانونی انجام شود.

وی با اشاره به آمار گفت: اسفند ماه سال گذشته ۱۰۹ مورد آتش سوزی در یزد ثبت شده که ۲۳ مورد آن مربوط به حوادث چهارشنبه سوری بوده است.

کد خبر 415132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.