آیا فضانوردان به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند؟

محققان معتقد هستند که واکنش بدن انسان‌ در فضا بسیار متفاوت از واکنش آن در زمین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از کشورهای جهان اکنون در حال مقابله با ویروس خطرناک کرونا هستند، به طوری که تاکنون ۱۶۷ هزار و ۵۷۱ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ هزار و ۴۵۶ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. محققان علاقه‌مند هستند بدانند که اگر ویروس کرونا در فضا منتشر شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد اگر یک فضانورد در فضا بیمار شود، مشکلات متفاوت‌تری نسبت به زمانی که روی زمین بوده است، برای او ایجاد می‌شود، البته فضانوردان قبل از پرواز قرنطینه می‌شوند تا از سلامتی آن‌ها اطمینان حاصل شود، اما وقتی فردی وارد فضا می‌شود، به خاطر تغییر در سطح هورمون‌های استرس‌زا، سیستم ایمنی بدن او ضعیف‌تر از زمانی می‌شود که در زمین بوده است؛ بنابراین این افراد ممکن است به بیماری‌هایی در فضا مبتلا شوند.

متاسفانه ویروس‌هایی مانند کووید ۱۹ به راحتی می‌تواند در فضا منتقل شود، زیرا در فضا شرایط بی‌وزنی حاکم است؛ در نتیجه ذرات به راحتی می‌توانند در هوا باقی بمانند و منتشر شوند. فعالیت یک ویروس در فضا به گونه‌ای است که ویروس‌های خفته، تمایل به واکنش دارند و متاسفانه مصرف آنتی بیوتیک نیز در فضا تاثیر کمتری نسبت به مصرف آن در زمین دارد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خطر انتقال ویروسی مانند کووید ۱۹ در فضا بسیار شدیدتر است و روش درمانی آن نیز قطعاً متفاوت‌تر از زمین خواهد بود. به گفته "جاناتان کلارک"، جراح سابق ناسا در پروژه‌های شاتل، اگر ویروس کرونا در فضا پخش شود، فضانوردان مجبور هستند اقداماتی مشابه موارد صورت گرفته روی زمین مانند قرنطینه شدن را انجام دهند تا از دست این ویروس جان سالم به در ببرند.

کد خبر 415130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.