از تاریخچه اریکسون تا اینترنت اشیا

اریکسون یک شرکت سوئدی است که دفاتر بین المللی آن در ۱۹۰ کشور جهان فعال است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اریکسون یکی از قدیمی‌ترین برندهای فعال در صنعت مخابرات است که دفتر مرکزی آن در شهر استکهلم سوئد قرار دارد. این شرکت تجهیزات مرتبط با شبکه اینترنتی، پهنای باند موبایل و ثابت، سرویس‌های پشتیبانی کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات، تلویزیون‌های کابلی، IPTV، سیستم‌های ویدئویی، سرویس‌های نگهداری و تعمیرات تجهیزات فوق را ارئه می‌کند. شرکت اریکسون در حال حاضر تلاش می‌کند نسل بعدی شبکه موبایلی یعنی 5G را توسعه دهد و در این زمینه با شرکت‌های دیگر مانند نوکیا و هواوی رقابت شدید دارد؛ دفاتر بین المللی اریکسون در ۱۹۰ کشور جهان فعال است. در ادامه شما را با تاریخچه تاسیس اریکسون، محصولات این شرکت و وضعیت کنونی آن آشنا می‌کنیم:

تاریخچه تاسیس اریکسون

"لارس مگنوس اریکسون" در سال ۱۸۷۶ کارگاهی به منظور تعمیر دستگاه‌های تلگراف در استکهلم سوئد راه اندازی کرد. یک سال بعد تلفن که اختراع انقلابی قرن بود به سوئد رسید و زمینه فعالیت اریکسون نیز تغییر کرد؛ بنابراین اریکسون مشغول تعمیر دستگاه‌های تلفن و تولید این دستگاه‌ها شد. سپس توسعه صادرات و بازارهای بین المللی اریکسون در میانه دهه ۱۸۸۰ شدت گرفت و این شرکت محصولات خود را به کشورهای مختلف مانند استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی صادر کرد. اولین کارخانه خارجی اریکسون در سال ۱۸۹۹ در سن‌پترزبورگ روسیه راه‌اندازی شد و فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت تا پایان قرن ۱۹ ادامه داشت. صادرات اریکسون با ورود به قرن بیستم حدود ۹۰ درصد از فروش آن را تامین می‌کرد. حوزه‌های جدید فعالیت اریکسون شامل راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی و نصب سوئیچ‌های ارتباطی می‌شد.

تاثیر جنگ جهانی اول بر اریکسون

جنگ جهانی اول بدترین اتفاق برای اریکسون بشمار می‌رفت، زیرا این شرکت در آن دوره زمانی تمرکز زیادی بر بازارهای بین المللی داشت. بسیاری از بازارهای بین المللی این برند در طی جنگ جهانی اول از بین رفت و صادرات آن‌ها به روسیه و کشورهای بی‌طرف جنگ محدود شد. با وجود اینکه این برند با چالش‌های متفاوتی روبه رو شد، فروش خود را از ۹ میلیون کرون در سال ۱۹۱۳ به ۱۴ میلیون کرون در سال ۱۹۲۰ رساند. شرکت اریکسون در سال ۱۹۱۸ با SAT ادغام شد؛ این دو شرکت تصمیم گرفتند طی دوران بی‌ثباتی، دارایی‌های خود را با هم ترکیب کنند.

بحران‌های شرکت اریکسون

یک سرمایه‌گذار سوئدی به نام "ایوار کروگر" با دروغگویی‌های خود و اقدامات تبهکارانه اریکسون را به سوی ورشکستگی سوق داد. اریکسون به منظور رهایی از این بحران با همکاری و اتحاد با رقبا، بازار بین المللی را حفظ کرد و در بازار داخلی نیزچاره‌ای جز کاهش فعالیت‌ها و تعدیل نیرو نداشت. در سال ۱۹۲۳ تا ۱۹۳۶، هیچ سود سهامی به سهامداران اریکسون پرداخت نشد. بحران بعدی این شرکت، جنگ جهانی دوم بود که طی آن یک سوم فروش بین المللی این برند سوئدی از بین رفت، بسیاری از دارایی‌های آن تصرف شد و مابقی آن نیز از بین رفت.

توسعه فعالیت اریکسون

پس از پایان جنگ جهانی دوم، اریکسون فعالیت‌های جدید خود را در زمینه توسعه تحقیقات در صنعت تلویزیون آغاز کرد. تولید تلفن به فعالیت اصلی اریکسون تبدیل شد و بازارهای بین المللی، اهداف اصلی فعالیت این شرکت بود. از فعالیت‌های متفرقه‌ای که در دهه ۱۹۶۰ از اریکسون جدا شد می‌توان به صنعت تولید قفل، فنس‌های الکتریکی و ابزارهای اندازه‌گیری برقی اشاره کرد. یکی از رخدادهای مهم فناوری اریکسون در سال ۱۹۷۶، معرفی سیستم سوئیچینگ AXE بود؛ این سیستم اولین سوئیچ دیجیتالی مخابراتی بود که مکالمه‌های صوتی را به زبان باینری قابل پردازش در کامپیوترها تبدیل می‌کرد.

محصولات اریکسون

در سال ۱۹۹۴، اریکسون یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های دستگاه‌های تلفن، ابزارهای ارتباط رادیویی، سیستم‌های سوئیچینگ موبایل و کابل بود. علاوه بر این، اریکسون در سال ۱۹۹۶ دو گوشی موبایل جدید معرفی کرد. این شرکت که در زمینه توسعه نسل سوم شبکه‌های مخابراتیفعالیت جدی داشت، استاندارد WCDMA را نیز عرضه کرد. از فعالیت‌های دیگر آن می‌توان به بلوتوث اشاره کرد که در همکاری اریکسون با اینتل، IBM، توشیبا و نوکیا انجام شد.

تولد سونی اریکسون

برند اریکسون در سال ۲۰۰۱ اعلام کرد که تولید گوشی‌های موبایل خود را به شرکت Flextronics International خواهد سپرد. در همان سال این شرکت سوئدی با کمپانی سونی در بخش گوشی موبایل شروع به همکاری کرد. بنابراین شرکت سونی اریکسون در سال ۲۰۰۱ راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در لندن قرار گرفت. مهمترین محصولات اولیه این شرکت شامل T610، K700 و P800 می‌شود؛ تمرکز این شرکت بر افزایش کیفیت عکاسی گوشی‌های موبایل در اواخر دهه ۲۰۱۰ بسیار جدی بود.

وضعیت کنونی اریکسون

توسعه فناوری WCDMA، یکی از اهداف اصلی فعالیت اریکسون در سال‌های میانی دهه ۲۰۰۰ بود. این شرکت IMS و HSPA را به صنعت شبکه معرفی کرد. همچنین از جمله فعالیت‌های مهم این برند در سال‌های اولیه دهه ۲۰۱۰، می‌توان به تلاش برای ورود به صنعت رسانه اشاره کرد. شرکت‌های نرم افزاری، خدمات ابری و فعالیت در صنعت اینترنت اشیاء از دیگر اهداف خرید و ادغام اریکسون در سال‌های اخیر بشمار می‌رود. در حال حاضر "رونی لتن" به عنوان رئیس هیئت مدیره و "بورژه اخولم" در سمت مدیر عامل اریکسون فعالیت می‌کنند.

کد خبر 415129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.