بازگشایی مدارس از نیمه فروردین؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

سعیدی: بازگشایی مدارس از نیمه فروردین تبعات بسیار زیادی دارد

فاطمه سعیدی با بیان این‌که «ویروس کرونا تمام شئون زندگی ما ایرانیان را دستخوش تغییر کرده است»، اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا کسب و کارهای زیادی متأثر از این بحران شده و اکنون زندگی به گونه جدیدی جریان دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری تعطیلات اجباری مدارس و دانشگاه‌ها برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان و دانشجویان به کرونا گفت: حوزه آموزش اولین حوزه‌ای بود که این تغییرات را به چشم دید و مجبور شد خود را با آن وفق دهد لذا مدارس و دانشگاه‌ها اولین مکان‌هایی بودند که تعطیل شدند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی نیز تا زمانی که از روند نزولی شیوع بیماری و کنترل آن اطمینان نداشته باشیم نباید اقدام به بازگشایی محیط‌های آموزشی کرد. عده‌ای قصد دارند مدارس را از نیمه فروردین دوباره به حالت عادی بازگردانند اما مطمئناً این تصمیم غلط، تبعات بسیاری زیادی داشته و می‌تواند شیوع بیماری را مجدداً شدت دهد.

سعیدی در پایان با تاکید بر اینکه «باید شروع دوباره آموزش در کشور را تا هر زمان که لازم باشد، به تعویق انداخت»، افزود: با توجه به تنوع اقلیمی در کشور می‌توان تقویم آموزشی را تغییر داد و در مناطق گرمسیر به آموزش از راه دور از طریق صدا و سیمای استان و یا از طریق اینترنت پرداخت.

صادقی: ادارات را تعطیل کنید / درخواست می‌کنیم مردم در خانه‌ها بمانند

محمود صادقی با بیان اینکه «مردم رفته‌رفته کرونا را جدی می‌گیرند» گفت: از آنجا که طبق آمار وزارت بهداشت تعداد قابل توجهی از مردم مبتلا به کرونا شده اند، توصیه اکید ما این است که مردم با جدی گرفتن این ویروس در خانه‌ها مانده تا دچار این بیماری نشوند. بیماری فراگیر جهانی که به گفته سازمان بهداشت جهانی، مهمترین عامل برای جلوگیری از شیوع آن قطع زنجیره انتقال است.

وی با یادآوری اینکه «تاکنون واکسن و دارویی برای کرونا پیدا نشده است»، مجدداً پیشگیری را مهمترین راهکار برای مقابله با کرونا دانست و ادامه داد: ما قدردان زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستیم اما آنها هم وضعیت محدودی داشته و بخشی از آنها درگیر این بیماری شده اند لذا از مردم درخواست می‌کنیم با همکاری و ماندن در خانه دیگر بار اضافی به مراکز درمانی تحمیل نکنند.

صادقی اضافه کرد: از طرف دیگر اگر انتظار دارید مردم در خیابان‌ها حضور پیدا نکنند باید زمینه نیاز به حضور آنها کاهش پیدا کند، همانطور که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و شاهد کاهش حضور قشری از جامعه در خیابان‌ها بودیم این وضعیت درباره ادارات لحاظ شود.

نماینده تهران همچنین با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای مشاغل بعد از گسترش ویروس کرونا در کشور گفت: مشاغل آزاد و روزمزد و به خصوص آن‌هایی که جایی استخدام نیستند، مجبورند برای امرار معاش هر روز سرکار بروند لذا برای ماندن آنها در خانه باید تسهیلاتی فراهم شود تا از لحاظ معیشتی با مشکل مواجه نشوند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی کشورها مشخصاً چین با سیاست‌های سختگیرانه نسبت به قرنطینه کردن شهرها جلوی گسترش کرونا را گرفت، شاید نیاز باشد در شهرهای بحرانی کشورمان نیز چنین سیاستی را پیاده کرد تا مانع حضور افراد در مراکز و اماکن عمومی شویم.

گمانه‌زنی رضایی درباره سلاح بیولوژیکی بودن ویروس کرونا

محسن رضایی در یادداشتی نوشت: «بالاخره مقامات آمریکایی پس از گذشت حدود دو ماه از پیدایش و انتشار ویروس کرونا به ناچار با اعلام وضعیت اضطراری از تظاهر به سموت و تمسخر نسبت به پدیده کرونا دست برداشتند. بر این اساس بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که بین دستپاچگی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و رئیس جمهور آمریکا در اعلام وضعیت اضطراری و اعلام این گمانه از طرف مقامات ایران و چین که «ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک ساخته شده در سازمان‌های جاسوسی است که کنترل آن را از دست داده‌اند» رابطه عمیقی وجود دارد. از این رو، این پرسش قوت می‌گیرد که آیا آنها اکنون و به تازگی متوجه این خطر شده‌اند یا دارند رد گم می‌کنند؟ ان‌شاءالله در آینده این مساله هم روشن می‌شود اما ضرورت دارد، همه ما چه مردم و چه مسئولین مسأله کرونا را جدی‌تر بگیریم.»

سردار فدوی: سپاه با همه توان به مقابله با کرونا آمد

سردار حسین فدوی، امروز در مراسم ویدئو کنفرانس تکریم و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، اظهار کرد: این اولین بار است که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراسم معارفه یک فرمانده استانی را به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از شکست ویروس کرونا حتماً به استان گلستان خواهیم آمد تا حضوری با سردار ملک دیدار داشته باشیم. جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: سردار معروفی بر اساس این جابجایی به دیار خود بازگشت و من دعا می‌کنم ان‌شاءالله ایشان به عاقبت‌به‌خیری نهایی که شهادت در راه خداست، برسد.

فدوی خاطرنشان کرد: سردار ملک شاهکویی هم که فرمانده بومی ما در منطقه گلستان است از امروز فرماندهی سپاه نینوا را بر عهده خواهد گرفت. ایشان دارای سوابقی درخشان در دوران دفاع مقدس و با کارنامه‌ای انقلابی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خطه شمال کشور الان فرمانده سپاه ما در گلستان باید وسط این معرکه باشد و با حضور کامل خود در صحنه نگرانی مردم را رفع کنند.

قدیر آیت‌الله وحید خراسانی از کادر درمانی کشور

آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، با صدور پیامی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی و دعای خیر برای آنان، بر انجام دستورات متخصصان توسط مردم به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری تاکید کرد. وی در این پیام لزوم اجتناب از آنچه موجب انتشار بیماری در جامعه می‌شود را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای رفع مشکلات علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی توسط به معنویات ضروری است.

در این پیام با توصیه به انجام ۲ عمل معنوی برای رفع مشکلات آمده است: در شب یا روز ۲۵ ماه رجب، شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) که مصادف با اولین روز سال جدید است، در منازل و در جمع خانواده، متوسل به باب‌الحوائج (ع) شوند و مصائب آن امام مظلوم را ذکر بنمایند.

در ادامه این پیام آمده است: هر کس به هرقدر که برایش میسر است، قرآن کریم را تلاوت نماید و آن را به مادر بزرگوار امام زمان (عج)، حضرت نرجس خاتون (س) هدیه نماید. این مرجع تقلید در پیام خود ابراز امیدواری کرده است که با این عمل، توجه و عنایت وجود مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) شامل حالمان گردد.

کد خبر 415123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.