پیشنهاد جدید یوفا برای برگزاری نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان اروپا

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در بحبوحه بحران شیوع ویروس کرونا، خود را برای استفاده از قالب «چهار تیم پایانی با دیدارهای تک‌حذفی» در لیگ قهرمانان و لیگ اروپای فصل جاری مهیا می‌کند.

به گزارش ایمنا و براساس برنامه‌ای که در حال طرح‌ریزی است، دیدارهای نیمه نهایی و فینال هر کدام از این دو تورنمنت در یک شهر جداگانه و در بازه‌ای چهار روزه برگزار خواهد و همگی به شکل تک بازی انجام می‌شود.

استانبول و گدانسک که پیش از این به ترتیب به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا انتخاب شده اند، همچنان میزبان خواهند بود.

یوفا سه‌شنبه در مورد این پیشنهاد رأی گیری می‌کند

«جورجیو مارکِتی» مدیر برگزاری مسابقات یوفا، قرار است تا در جریان نشستی ویدئویی در روز سه شنبه، این پیشنهاد را برای نمایندگان ۵۵ فدراسیون عضو مطرح کرده و آن را به رأی گیری بگذارد.

با این حال، در شرایط فعلی اولویت اصلی یوفا به نتیجه رساندن مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و سازماندهی مرحله یک چهارم این تورنمنت‌ها است.

این احتمال وجود که دیدارهای هشت تیم پایانی نیز به شکل تک‌بازی صورت گیرد و میزبان این دیدارها نیز از طریق قرعه‌کشی انتخاب و یا برگزاری آن در زمینی بی‌طرف انجام شود.

این برنامه در مرحله نیمه نهایی و فینال، بر جابجایی هواداران مابین تنها دو شهر تمرکز دارد.

یوفا برای تعویق یورو ۲۰۲۰ به همکاری و تعامل مستقیم فیفا نیاز دارد

همزمان با تغییر زمانبندی تقویم رقابت‌های اروپایی، انتظار می‌رود یوفا در مورد تعویق یورو ۲۰۲۰ و برگزاری آن در تابستان سال ۲۰۲۱ تصمیم‌گیری خواهد کرد اما در این راستا به همکاری فیفا به منظور موافقت با تغییر زمان برگزاری جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۱ نیاز دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 415114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.