۳۰۰ زباله‌گرد کاشمر در معرض ابتلا به ویروس کرونا

شهردار کاشمر گفت: با توجه به فعالیت ۲۷۰ تا ۳۰۰ زباله‌گرد در سطح شهر کاشمر در شرایط فعلی این افراد در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایمنا، جعفر سلیمانی اظهار کرد: در حال حاضر صندوق‌های زباله سطح شهر روزانه دو بار تخلیه می‌شود، همچنین در این خصوص کارگروه ویژه‌ای برای ساماندهی زباله‌گردها تشکیل شده و تا ۱۰ روز آینده توسط پیمانکار تفکیک زباله از مبدأ، تمامی زباله‌گردهای فعال در سطح شهر شناسایی و شناسنامه‎دار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی زباله‌‏گردها مکلف به همکاری با این شرکت هستند در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد، مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ زباله گرد در سطح شهر کاشمر فعالیت دارند.

شهردار کاشمر عنوان کرد: اغلب این افراد از اقشار آسیب پذیر هستند و برخی درآمدشان از همین راه تأمین می‌شود، همچنین چون اکثر این زباله‌گردها کارتن خواب هستند به زودی با تصمیمات اتخاذ شده برایشان گرمخانه ایجاد خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: روزانه بیش از ۶۰ تن زباله از سطح شهر کاشمر جمع‌آوری می‌شود که نیم تن آن را زباله‌های بی‌خطرسازی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تشکیل می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۷۰ تولید کننده پسماند عفونی اعم از مطب پزشکان و تزریقاتی‌ها در شهر کاشمر فعالیت دارند که هر روز در حدود نیم تن زباله عفونی تولید می‌کنند.

شهردار کاشمر گفت: پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر کاشمر حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، که از شهروندان درخواست می‏‌شود برای حفظ سلامتی خود زباله‌هایشان را در پلاستیک‌های دربسته و در زمان جمع‌آوری زباله بیرون از منزل قرار دهند.

سلیمانی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد رهاسازی ماسک و دستکش‌های استفاده شده توسط شهروندان در سطح معابر شهر هستیم که این اقدام بسیار خطرناک است، اقلام استفاده شده بهداشتی و پزشکی پس از استفاده باید در نایلونی گره زده شده در سطل زباله انداخته شوند.

وی از محلول‌پاشی و ضدعفونی کردن هر شب سطح شهر کاشمر خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ شب است که هر شب ۵۰ درصد از سطح شهر ضد عفونی و گندزدایی می‌شود، برای این امر بیش از ۵۰ نفر در قالب ۱۲ اکیپ هر شب بیش از ۷۰۰ هکتار از شهر را ضد عفونی، گندزدایی و مه‌پاشی می‌کنند.

شهردار کاشمر افزود: با توجه به اینکه مساحت شهر کاشمر یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار است، شهر به ۱۰ منطقه تقسیم شده و هر شب توسط نیروهای شهرداری، اقشار مختلف و کمک خیران شهر ضد عفونی، محلول پاشی و گندزدایی می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: تا زمانی که احساس شود این اقدام به سلامت شهروندان کمک خواهد کرد، کار ضدعفونی و گندزدایی ادامه خواهد داشت، اکنون یک سری افراد به صورت خودجوش و با تجهیزات شخصی در سطح شهر فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول پاشی شده است، همچنین خیابان مرکزی شهر کاشمر به دلیل اینکه محل مطب پزشکان است هر شب محلول‌پاشی می‌شود.

شهردار کاشمر گفت: ضد عفونی شهر تا پایان بحران ویروس کرونا هر شب ادامه خواهد داشت، اماکن پر تردد مثل خیابان امام خمینی و میلان‌های منتهی به این خیابان، مجتمع پزشکان، پارکینگ‌های سطح شهر به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود، همچنین محله‌های نسیم، نیلوفر، گلشن، حسین‌آباد و فیاض بخش دو روز یک بار و کوچه‌های فرعی شهر سه روز یک بار ضدعفونی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 415098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.