۱۰ نفر از کادر درمانی اصفهان به کرونا مبتلا شده اند/ ۱۰۷۰ تخت در نقاهتگاه ها آماده شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۰ نفر از کادر درمانی علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شده اند و تاکنون بین آن ها فوتی نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری بعدازظهر امروز (یکشنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه تجهیزات پزشکی در شرایط خوبی قرار دارد، اظهار کرد: اما همچنان نیازمند ماسک N95 هستیم و باید دسترسی به این نوع ماسک افزایش یابد.

وی در خصوص فرسودگی کادر درمانی در بیمارستان‌های مرجع کرونا در استان اصفهان افزود: ما باید با مدیریت رفتار تعادل را در تعداد مبتلایان و کادر درمانی ایجاد کنیم تا مرگ و میر کمتری داشته باشیم و این امر در همه جای دنیا مشهود است و استثنا وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سعی کرده ایم نیروهای خود را ساماندهی کنیم، گفت: سعی داریم تعادل را ایجاد کنیم با این امید که بار بیماری در استان بیشتر از شرایط فعلی نشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکنون ۱۰ نفر از پرسنل درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ادامه داد: تاکنون فوتی بین این افراد نداشته ایم.

کلیدری در خصوص راه‌اندازی نقاهتگاه در اصفهان اظهار کرد: این مراکز برای چهار گروه از بیماران که توان نگهداری آنها در منزل نبود راه اندازی شده است، دو نقطه در اصفهان داریم یکی در شهر ابریشم با یک هزار تخت و مجموعه‌ای در شهر اصفهان با ۷۰ تخت راه اندازی شده است.

کلیدری با بیان اینکه نقاهتگاه‌ها از فردا پذیرش خواهند داشت، گفت: هفت هزار پرستار در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و اعلام فراخوان جذب پرستار برای شرایط سخت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ تخت در استان اصفهان برای نگهداری از بیماران مشکوک به کرونا تخصیص یافته است، گفت: به کاهش تبعات روانی بیماری کرونا نیز ورود و این امر را برای کادر درمانی اجرایی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت تا پایان فروردین درگیر کرونا هستیم، اضافه کرد: چنانچه مردم همکاری نکنند تا پایان تابستان درگیر این بیماری خواهیم بود.

کد خبر 415094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.