وظیفه شهرداران محدود به امور عمرانی نیست

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان گفت: وظیفه شهردار تنها در حوزه خدماتی و عمرانی خلاصه نمی‌شود و فعالیت مدیران شهری باید تمام فرآیندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر بگیرد.

راضیه شهاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مناسبت ۲۵ اسفند به عنوان روز شهردار، اظهار کرد: باید این روز را به جهادگران عرصه مدیریت شهری که در مسیر توسعه، آبادانی و مانایی کشور تلاش می‌کنند تبریک عرض کنیم.

وی گفت: ویژگی یک شهردار خوب دانایی، هوشمندی، توانایی و داشتن توان مدیریتی است و یک شهردار موفق باید استقلال فکر، اتکای به نفس، قضاوت درست، ابتکار، جامعیت فکر، پیش‌بینی احتمالات، داشتن نظم، انصاف، قاطعیت، رعایت اصول اخلاقی و خودداری از دخالت در امور سیاسی را سرلوحه انجام امور قرار دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان با اشاره به تفاوت و پیچیدگی ابعاد مدیریت شهری، تصریح کرد: یک شهردار باید تعاملات اجتماعی بخش‌های جامعه را بداند و با مبانی ایدئولوژی و اداری و مؤلفه‌های اقتصادی کاملاً آشنا باشد.

شهاب افزود: وظیفه شهردار تنها در حوزه خدماتی و عمرانی خلاصه نمی‌شود و شهرداری دارای پنج وظیفه اصلی شامل فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، نظارتی و حفاظتی، رفاهی و مدیریت منابع است لذا فعالیت مدیران شهری باید تمام فرآیندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: شهرداری یک نهاد خودگردان است و از اعتبارات دولتی مستقیم بهره‌مند نمی‌شود و بخش زیادی از بودجه آن توسط پرداخت‌های مردمی تأمین می‌شود، لذا شهردار باید از فکر اقتصادی بالایی برخوردار باشد و بتواند با دستگاه‌های اجرایی تعامل برقرار کند.

کد خبر 415078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.