کاهش ۸۰ درصدی جابجایی مسافران در پایانه‌های کرمانشاه

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافری شهرداری کرمانشاه از کاهش ظرفیت تردد مسافربری به کمتر از ۲۰ درصد توان پایانه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

افشار عبدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌ها تمهیدات لازم برای کاهش ترددها در پایانه‌های مسافربری شکل گرفت.

وی افزود: بلافاصله بعد از اعلام شیوع ویروس کرونا، با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی، ایستگاه سلامت را جهت پایش و تست‌های اولیه تب سنجی در ترمینال‌ها راه اندازی کردیم.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در راستای مقابله با شیوع این بیماری وسایل حمل و نقل عمومی در پایان و قبل از هر سفر ضدعفونی می‌شود و زباله‌های طول سفر طی مراحل کاملاً بهداشتی جمع‌آوری و بعد از گندزدایی جهت تحویل به سازمان پسماند آماده می‌شود.

وی با اشاره به کنسل شدن سفر به استان‌های پرخطر افزود: تمامی سفرهای خروجی و ورودی از استان‌های پرخطر مانند گیلان، مازندران، قم و اصفهان کنسل شده است.

عبدی افزود: پایانه‌های مسافربری بین شهری در کرمانشاه در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به مسافران است و در این راستا تابع تصمیمات مقامات در استان هستیم که احتمال تعطیلی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته در مجموعه ۴۲ سرویس یعنی در حدود ۱۰۰۰ نفر مسافر در پایانه‌های کرمانشاه جابه‌جا شده‌اند و این میزان نسبت به آمار زمان مشابه سال گذشته کاهش ۸۰ درصدی داشته است.

مدیر سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری گفت: بنابر تصمیمات، هیچ برنامه‌ای برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در نظر نداریم و از همه مردم خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: در صورت نیاز ضروری به سفر شهروندان می‌توانند از سامانه اینترنتی سفر ۷۲۴ برای تهیه بلیط غیرحضوری استفاده کنند.

کد خبر 415052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.