ضدعفونی برخی ادارات و اماکن عمومی اصفهان توسط دامپزشکی استان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این اداره کل با امکانات خود، اقدام به ضدعفونی برخی ادارات، ادارت کل و اماکن عمومی که رفت و آمد ارباب رجوع در آن زیاد است، کرد.

شهرام موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات این اداره کل در پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: این اداره کل با امکانات ضدعفونی که از قبل در اختیار داشته و به صورت دپو نگهداری می‌کرد و بکارگیری تیم‌های واکنش سریع که ویژه این اداره است، با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته اقدام به ضدعفونی ساختمان‌های اداراتی کرده است که معمولاً ارباب رجوع رفت و آمد زیادی در آنجا دارد.

وی افزود: تاکنون در مدت پنج روز اکیپ‌های این اداره کل بیش از ۵۱ هزار مترمربع را ضدعفونی کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان یادآور شد: برخی از بیماری‌های ویروسی در حوزه دامپزشکی ناشی از همین خانواده کرونا ویروس بوده که مشهورترین آن بیماری برونشیت در طیور است.

موحدی افزود: همچنین یک نوع بیماری تنفسی در گاو و گربه وجود دارد که ناشی از خانواده کرونا ویروس است، همین سابقه مبارزه با انواع ویروس‌ها از این خانواده باعث شد که دامپزشکی استان به طور جدی وارد عرصه مقابله با کووید ۱۹ شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که توانستیم در ۱۵ ماه گذشته، ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را شکست دهیم؛ ویروسی که خطر سرایتش در حوزه طیور، کمتر از کرونای جدید نبود و در تمام مراحل مبارزه با آن نیم نگاهی برای حفاظت از سرایت به جوامع انسانی داشتیم تا اتفاقی که در حوزه کووید ۱۹ رخ داد برای آنفلوآنزای فوق حاد پیش نیاید، یقین داریم که می‌توانیم کووید ۱۹ را نیز شکست دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: بخشی از این مدافعان سلامت حوزه دامپزشکی است که تاکنون در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام همچون سیاه زخم، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، هاری، تب مالت، جنون گاوی سعی کردند سلامت فرآورده‌های خام دامی را حفظ کنند، اکنون برای مقابله با ویروس کرونا جدید نیز به میدان آمده‌اند.

موحدی خاطرنشان کرد: شاید مهمترین بخش وظیفه حوزه دامپزشکی برای بیماران کرونایی، همه بیماران حاضر در بیمارستان‌ها و نیز افراد عادی، تأمین و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی است تا در شرایط کنونی در کنار کمبود اقلام بهداشتی، دیگر نگران سلامت و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی نباشند.

وی افزود: از این رو نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و مراکز قطعه بندی و بسته بندی گوشت و مرغ، بسیار شدت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان همچنین تاکید کرد: هیچ کشتارگاهی در استان اصفهان تعطیل نشده و این مراکز تا ساعات پایانی امسال به فعالیت خود مشغول خواهند بود. ¶

کد خبر 415043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    ایمنا جان شما رسانه دامپزشکی هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟