شهرداران بازوان توانمند مدیریت کشور

شهردار دامنه گفت: شهرداران بازوان توانمند مدیریت کشور هستند و شهرداری‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که نقش اساسی در توسعه و پویایی جامعه دارند.

حسین خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مناسبت ۲۵ اسفند به عنوان روز شهردار، اظهار کرد: شهرداری بخشی از نظام اداری کشور در شهرها است که تحت نظارت شورای اسلامی شهر و مدیریت شهردار اداره می‌شود و شوراهای اسلامی شهرها قوه ناظر و تصمیم گیرنده و شهرداران و کارکنان شهرداری مجری قوانین و تصمیمات هستند.

شهردار دامنه گفت: شهرداران بازوان توانمند مدیریت کشور هستند و شهرداری‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که نقش اساسی در توسعه و پویایی جامعه دارند.

خلیلی با اشاره به نقش شورا در موفقیت مدیریت شهری اظهار کرد: شوراهای اسلامی از کارآمدترین ابزار حمایتی و نظارتی مدیریت شهری است که اعضای آن در عمران و آبادانی شهرها نقش مهمی دارند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در حقیقت دو قسمت اصلی تشکیل دهنده مدیریت شهری هستند، در حقیقت شورای شهر به مثابه قوه مقننه تشکیلات و شهرداری به عنوان یک حکومت یا به عبارت بهتر سازمان محلی عمل می‌کند که رئیس آن با رأی غیر مستقیم مردم همان شهر تعیین می‌شود.

شهردار دامنه اظهار کرد: در مدیریت شهری کار سازماندهی، هماهنگی، رهبری، طرح‌ریزی و تنظیم برنامه‌های شهری برعهده شهردار است و وظیفه شهردار است که به عنوان بالاترین مدیر اجرایی با برنامه‌ریزی صحیح زمینه پیشرفت شهر را فراهم کند.

خلیلی تصریح کرد: وظیفه شهرداری تنها در حوزه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نماد اثرگذار است که تمامی تعاملات اجتماعی و فرآیندهای یک شهر را مدیریت می‌کند.

وی افزود: آنچه باعث بروز مشکلاتی برای شهرداران به عنوان مدیران شهری در مسیر پیشرفت و توسعه شهری شده، بروز تنگناهای اقتصادی است، امروزه شهرداری نیازمند منابع پایدار درآمدی است. مدیران شهری و شهرداری‌ها هر چقدر هم که توانمند باشند بدون پشتوانه مالی در برنامه‌ریزی و اجرا با موانع زیادی رو به رو می‌شوند.

کد خبر 415024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.