شهرداران کلیدداران شهرها و حافظان حقوق شهروندی هستند

شهردار کلانشهر اراک گفت: شهرداران کلیدداران شهرها و محافظان حقوق شهروندی هستند که با خدمت رسانی مطلوب به شهروندان، توسعه و نشاط را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

محمد کریم شفیعی با اشاره ۲۵ اسفند سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید مهدی باکری روز شهردار، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مهمترین اولویت شهرداری اراک حمایت از حقوق شهروندان و رفع مشکلات شهری است.

وی افزود: تمام تلاش خود را در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جلب رضایت حداکثری آنها انجام می‌دهیم و در این رابطه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

شهردار اراک با اشاره به اینکه شهرداری‌ها می‌توانند با برنامه ریزی درست و اصولی و با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری و شهرها به توسعه شهری بپردازند، اظهار کرد: شهرداران کلیدداران شهرها و محافظان حقوق شهروندی هستند که با خدمت رسانی مطلوب به شهروندان، توسعه و نشاط را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

وی ادامه داد: با سیاست گذاری و برنامه ریزی های درست و اصولی شهری، شهرداران می‌توانند توسعه شهری را ایجاد کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه شهرداران می‌توانند در گستره و پیدایش فرهنگ شهرنشینی، اداره شهرها و اجرای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی در راستای توسعه و پیشرفت شهرها اقدام کنند، گفت: شهرداری اراک در حال حاضر برای توسعه شهری اقداماتی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر اراک اشاره کرد که مدت‌ها بلاتکلیف در سطح شهر مانده بودند.

وی افزود: هر آنچه که شهردار اراک باید بداند، شهروندان نیز به عنوان صاحبان اصلی شهر باید بدانند و به صورت آزاد نیز به اطلاعات دسترسی داشته باشند که در این راستا شهرداری نسبت به راه اندازی سامانه عیان در اقدام کرده است.

شهردار اراک اظهار کرد: امروز نمی‌توان گفت ارباب رجوع به میز خدمت مراجعه کند در حالی که سامانه‌ای تحت عنوان شفاف سازی عیان در شهرداری ۱۱ نوع خدمت از قبیل طرح جامع، طرح تفصیلی و… را به مردم ارائه می‌دهد.

وی گفت: صیانت از حقوق شهروندی لازمه ادامه حیات نظام‌های مردم سالاری دینی و پیوند بسیار محکم بین ملت و نظام است؛ چرا که حقوق شهروندی مشارکت مردم را در همه زمینه‌ها افزایش داده و سبب ایجاد حرکت عمومی ملت در عرصه‌های مختلف می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه طی ۲۰ سال اخیر، هفت هزار و ۱۴۸ پرونده ملکی دچار مشکل در اراک تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: مشکل این املاک بیشتر در خصوص تراکم مازاد، عدم استحکام و انسداد است و این املاک دارای آرای ماده ۱۰۰ است.

وی گفت: این آئین نامه می‌تواند مشکلات املاک شهر اراک را رفع کند و رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.

شهردار اراک با اشاره به شیوع کرونا ویروس عنوان کرد: در این شرایط نیز شهرداری حفظ سلامت شهروندان را مهمترین اولویتش قرار داده و نسبت به ضدعفونی کردن سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی و گند زدایی تمامی مخازن زباله اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: شهرداری با انجام به موقع وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده دارد نقش بسزایی در حمایت و صیانت از حقوق شهروندی و توسعه شهری در خور و مورد رضایت شهروندان دارد.

کد خبر 415019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.