داروی ایرانی درمان دیابت تولید شد

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه دارو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موفق به تولید انحصاری "اگزناتاید" جهت درمان بیماران دیابتی شده است.

به گزارش ایمنا، مجتبی طباطبایی، مدیر عامل شرکت پویش دارو در این خصوص گفت: این شرکت از سال ۷۶ فعالیت خود را با هدف تولید در عرصه داروهای پروتئینی نوترکیب آغاز کرده و به تولید انحصاری "اگزناتاید" جهت درمان بیماران دیابتی و همچنین "تریپتورلین" برای درمان بیماران سرطان پروستات در خاورمیانه دست‌یافته است.

وی اضافه کرد: محصولاتی که ما تولید می‌کنیم اساسی و بسیار گران قیمت بوده و در ۱۵ سال گذشته وارداتی نداشته است؛ نه تنها واردات نداشتیم و توانستیم نیاز کشور را تأمین کنیم، خوشحال هستیم که محصولات ما در بازارهای جهانی هم وارد شده و صادرات نیز انجام می‌دهیم.

طباطبایی در مورد میزان محصولات تجاری سازی شده این شرکت، افزود: تقریباً تمامی محصولاتی که در بخش تحقیق و توسعه داشته‌ایم، وارد بازار شده‌اند. در دوسال اخیر، آزمایشگاه جدیدی ساختیم و امیدوار هستیم که جهش بزرگی در میزان تولیدات در سال‌های آینده داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت پویش دارو با اعلام اینکه برنامه پنج سال آینده این شرکت تولید ۱۰ محصول جدید است، افزود: هر دارویی که وارد بازار می‌شود، عمر مشخصی دارد. بیشتر داروها عمر پنج ساله و هفت ساله دارند؛ به همین دلیل یک شرکت داروسازی برای اینکه زنده و پویا بماند، باید محصولات جدیدی در دست داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تا پنج سال آینده بعضی از محصولاتی که اکنون تولید می‌کنیم، با محصولات جدید جایگزین می‌شوند؛ همچنین برای درمان‌های جدید نیز چند محصول جدید انتخاب کردیم که در برنامه سه تا پنج سال آِینده وارد بازار دارو خواهیم کرد.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر 415012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.