ارائه غیرحضوری خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان در ایام تعطیلات

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: صدای مشاور و پیام مشاور برای ارائه راهکارهای کاهش استرس و مشاوره تحصیلی دانش آموزان و اولیا در ایام تعطیلات فعال است.

به گزارش ایمنا، مسعود شکوهی در این خصوص اظهار کرد: اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در ایامی که به دلیل کنترل بیماری کرونا منجر به تعطیلی مدارس شده است برای پاسخگویی به سوالات اولیا و دانش آموزان در حوزه مشاوره تحصیلی و تربیتی و همچنین پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی اقدام به راه اندازی "پیام مشاور" با حضور مشاور در سطح واحد آموزشی و "صدای مشاور" با حضور اعضای تخصصی در سطح مراکز و هسته‌های مشاوره استان‌ها و مناطق کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی (اضطراب، استرس) در دانش‌آموزان کانال اطلاع‌رسانی با عنوان پیام مشاور با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش‌آموزان آموزشگاه مربوطه تشکیل شده است.

شکوهی همچنین از فعال کردن مراکز مشاوره در قالب صدای مشاور خبر داد و افزود: صدای مشاور جهت مشاوره تحصیلی و تربیتی و کاهش استرس‌های اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در طول شبانه‌روز از طریق تلفن مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی شماره‌های مراکز مشاوره به تمامی دانش‌آموزان مناطق فعال خواهد بود.

مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی فصول سرد به شماره ۸۰۲/۲۴۶۳۴/۵۵۰۰ مورخ ۱۶ بهمن ۹۸ به مراکز پرورشی و فرهنگی از قبیل کانون‌ها، اردوگاه‌ها و دارالقرآن‌ها ارسال شده است.

وی همچنین توانمندسازی و آموزش مهارت‌های خود مراقبتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی دوم (توانمندسازی همزمان دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدرسه) ویژه استان قم به تعداد ۳۲۱ مدرسه در استان قم را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل دانست.

شکوهی گفت: گروه‌های مختلف و سلسله مراتبی در فضای مجازی به منظور ارتباط مؤثر با اولویت اشتراک‌گذاری محتوای پرورشی و فرهنگی در کل استان‌ها ایجاد شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی وزات آموزش و پرورش، اولیا گرامی می‌توانند برای اطلاع از شماره‌های تماس اعضا تخصصی به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

کد خبر 415011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.