مردم همکاری بیشتری در کنترل شیوع کرونا داشته باشند

نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط وخیم شیوع کرونا و در پیش داشتن نوروز مردم چندان توجهی به پیام‌های ماندن در خانه ندارند رعایت موارد بهداشتی کم بوده است و قطعاً در فلاورجان با ادامه این وضعیت روند صعودی شیوع بیماری را خواهیم داشت.

حسام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقدامات کنترلی شیوع ویروس کرونا در فلاورجان، اظهار کرد: شهرستان فلاورجان دو بیمارستان با نام‌های امام خمینی و شفای کلیشاد دارد که بیمارستان شفای کلیشاد به بیماران کرونا اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به شرایط وخیم شیوع کرونا و در پیش داشتن نوروز مردم چندان توجهی به پیام‌های ماندن در خانه ندارند رعایت موارد بهداشتی کم بوده است و قطعاً در فلاورجان با ادامه این وضعیت روند صعودی شیوع بیماری را خواهیم داشت.

عضو شورای اسلامی شهر فلاورجان تصریح کرد: اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده مانند ماسک، دستکش و الکل در اکثر داروخانه‌های این شهرستان وجود ندارد و تأمین این اقلام برای شهرستانی با جمعیت حدود ۲۶۰ هزار نفر و دارای هشت شهرستان و ۶۰ روستا قطعاً کار مشکلی است که باید مسئولان به این امر توجه داشته باشند.

وی گفت: مبادی ورودی و خروجی شهرستان کنترل می‌شود و در آن‌ها تب مسافران و شاخص‌های سلامتی افراد کنترل می‌شود هر چند در بسیاری موارد ممکن است افراد وارد شده علامتی نداشته باشند و این روش اثر کنترلی صد درصدی نداشته باشد.

نظری با اشاره به اینکه اصناف شهرستان دستورالعمل تعطیلی به همه صنوف ابلاغ کرده است، گفت: اداره اصناف خواستار تعطیلی همه صنوف به غیر از صنوف عرضه کننده اقلام و مایحتاج غذایی مردم شد اما هنوز این اتفاق به طور کامل نیفتاده و چندان نظارتی بر صنوف برای اجرای این دستورالعمل تعطیلی وجود ندارد و مردم همچنان در حال خرید نوروزی هستند.

وی گفت: واحدهای بومگردی  و بازارهای روز و اماکن شلوغ در شهرستان فلاورجان تعطیل شده و این شهر پذیرای مهمانان نوروزی نخواهد بود.

نماینده فلاورجان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: شهرداری همه اقلام بهداشتی لازم را تا حد امکان برای استفاده نیروهای خدماتی خود تهیه و توزیع کرده است و همه اماکن و معابر عمومی توسط شهرداری ضدعفونی شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ادارات شهرستان هم اقدام به ضدعفونی فضاهای اداری خود کرده‌اند، اظهار کرد: در ضدعفونی اماکن شهری همکاری خوب بسیج و خیریه‌ها با مدیریت شهری صورت گرفته که این امر در روستاها بهتر از شهرها در حال انجام است و اقدامات دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات در این امر همچنان ادامه دارد.

کد خبر 415002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.