الکترونیک شدن ۵ منطقه شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از توسعه ارائه خدمات غیر حضوری در شهرداری‌های الکترونیک پنج منطقه از مناطق مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان در این باره اظهار کرد: پیش از این شهرداری مناطق هشت و ۱۲ مشهد به صورت الکترونیک اقدام به ارائه خدمات کرده بودند که با آغاز به کار شهرداری الکترونیک منطقه یک در هفته جاری و مناطق ۱۰ و ۱۱ در هفته آخر اسفندماه، تعداد شهرداری‌های الکترونیک مناطق مشهد تا پایان سال جاری به پنج عدد خواهد رسید.

وی با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و لزوم کاهش رفت و آمد شهروندان در محیط‌های عمومی، افزود: با توجه به شرایط موجود، روند الکترونیکی کردن ارائه خدمات در شهرداری مشهد سرعت بیشتری گرفت و در همین راستا، اقدامات لازم برای الکترونیکی شدن شهرداری‌های سه منطقه دیگر از مشهد در دهه پایانی اسفند صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: در شهرداری‌های الکترونیک تمامی خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که علاوه بر تأمین رضایت شهروندان و کارکنان شهرداری، امکان پیگیری پیشرفت امور را از طریق سامانه مربوطه فراهم آورده، زمان پاسخگویی به درخواست‌ها را کاهش داده و از صرف وقت و هزینه اضافی برای انجام امور اداری پیشگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که نیازمند عزم همگانی برای گذر از بحران اپیدمی ویروس کرونا هستیم، ارائه خدمات الکترونیکی به جای سیستم سنتی مراجعات حضوری، احتمال ابتلای افراد به این بیماری را کاهش می‌دهد؛ چرا که مطمئن‌ترین راهِ پیشگیری، ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری در شهر است.

رجائیان افزود: روند الکترونیکی شدن خدمات شهرداری مشهد در سال آینده نیز رو به گسترش خواهد بود و شهرداری الکترونیک منطقه ۹ مشهد در فروردین‌ماه ۱۳۹۹، آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: طیف وسیعی از خدمات الکترونیک هم‌اکنون در اختیار شهروندان مشهد قرار دارد که با مراجعه به نشانی اینترنتی e.mashhad.ir و mobile.mashhad.ir می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

کد خبر 414999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.