تمهیدات مدیریت بحران اصفهان برای مقابله با سیلاب

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده باش ۴۵۰ اکیپ امدادی در ایام نوروز برای مقابله با سیل احتمالی در اوج همه گیری بیماری کرونا، دستورالعمل های این ستاد را تشریح کرد.

منصور شیشه‌فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های پراکنده باران و برف، وزش باد شدید و کاهش دما در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان تا ۱۵ فروردین ماه، اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران با دستگاه‌ها برای برنامه‌ریزی درباره مقابله با سیل احتمالی در اوج بیماری کرونا روز - شنبه ۲۴ اسفندماه- به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و دستورالعمل‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های کنترل سیل احتمالی متناسب با الزامات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا صادر شده است، افزود: به منظور مقابله و کنترل شیوع بیماری کرونا و همچنین اجرای برنامه‌های ایمنی در برابر سیل و مخاطرات جوی (طوفان، گرد و غبار) همه مرخصی‌ها لغو شد.

شیشه‌فروش با اشاره به فعال شدن ستادهای مدیریت بحران و پیشگیری از سیل در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۵۰ تیم امدادی که سال‌های پیش برای سفرهای نوروزی فعالیت می‌کردند نوروز امسال برای پیشگیری و کنترل سیل و شیوع کرونا به حالت آماده باش در آمدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: رسوب برداری و بازگشایی دهانه پل‌ها، گشت و بازرسی در اطراف مسیل‌ها، رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و همچنین بکارگیری تجهیزاتی کنترل سیلاب مانند موتورهای آبکش و پمپ‌ها برعهده شهرداری‌ها خواهد بود.

وی با تاکید براینکه این اقدامات با رعایت اصول پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا اجرا می‌شود، افزود: واحدهای پاسخ به بحران و هشدار از جمله هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در روستاها در حالت آماده باش قرار دارند؛ همچنین با توجه به احتمال بارش برف در برخی مسیرها و مناطق مرتفع غرب استان راهدارخانه‌ها به خودروهای برف روب مجهز خواهند بود.

شیشه‌فروش اظهار کرد: نوروز پیش رو با توجه به اینکه مسافرت و تردد بین شهری نیست اما برای ایمنی راه‌ها در برابر سیل اقداماتی ویژه در دست پیگیری است و سیل بندها اطراف جاده‌ها تقویت خواهد شد؛ همچنین پلیس راه، راهدارخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی- رفاهی برای ایمنی در جاده‌ها و پیشگیری از حوادث فعال هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سازمان هواشناسی استان به اعلام بر خط وضعیت آب و هوایی استان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عوامل مدیریت بحران موظف شده است، اظهار کرد: ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان نیز در این مدت کانون‌های گرد و غبار را رصد و توصیه‌های لازم را اعلام خواهند کرد.

شیشه‌فروش تاکید کرد: کشاورزان نیز برای پیشگیری از خسارت ناشی از سرمازدگی باید در سامانه خدمات بیمه‌ای، بیمه کشاورزی خود را به صورت اینترنتی و از راه دور در فرصت باقیمانده ثبت کنند.

کد خبر 414998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.