روزهای پراضطراب خانواده پاکبانان/ به‌خاطر خدا در خانه بمانید

اعضای شوراهای شهر تهران، اصفهان و مشهد آخرین اظهارات خود درباره شیوع کرونا ویروس را توییت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا عضو شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی از یک پاکبان در حال برداشتن دستکش پلاستیکی از روی زمین، نوشت: عکس را در یکی از کانال‌ها دیدم. نمی‌دانم کجاست و عکاس کیست. تنها می‌دانم همکاران پاکبان ما حالا، روزهایی دشوارتر دارند و خانواده‌های آنها، روزهایی پراضطراب. این روزها باید بیشتر مراقبت هم باشیم.

کورش محمدی عضو شورای شهر اصفهان خطاب به مردم شهر در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم شریف اصفهان؛ آمار مبتلایان استان بسیار بالاست! به‌خاطر سلامت خودتون و همشهریان، به احترام اون عزیزانی که در بیمارستانها شبانه روز در تلاش و مبارزه‌اند و بخاطر خدا لاقل دو هفته رو در خونه بمونید از همین امروز خانه نشینی را شروع کنید.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران نیز از مردم خواست در خانه بمانند و توییت زد: علی‌رغم جان باختن صدها نفر ازهموطنانمان درپی شیوع گسترده ویروس کرونا، متأسفانه هنوز بخشی از جامعه با بی اعتنایی به توصیه‌های وزارت بهداشت جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. به نظر می‌آید پس از حدود سه هفته اطلاع‌رسانی، بکارگیری قوه قهریه امری ضروری است.


حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران نیز از برخوردهای حزبی با کرونا انتقاد کرده و توییت زد: دستور مقام معظم رهبری بر تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا توسط نیروهای مسلح و تاکید بر هماهنگی این قرارگاه با دولت، نشان از درایت ایشان بر هم‌افزایی توانمندی‌ها و نیروهای کشور دارد. چرا برخی آن را تقابل دولت و نیروهای مسلح یا ضعف دولت برداشت می‌کنند؟! کرونا که جناحی عمل نمی‌کند.

بتول گندمی عضو شورای شهر مشهد نیز با انتشار یک رشته توییت درباره لایحه حمایتی این شورا در شرایط کنونی نوشت: "عوارض کسب و پیشه در بهار ۹۹ دریافت نخواهد شد؛ مستأجران واحدهای تجاری تحت تملک شهرداری، فقط ۵۰ درصد اجاره را پرداخت خواهند کرد؛ کسانی که از پیاده‌روها، فضاهای ورزشی، پارک‌ها و فضاهای فرهنگی تفریحی شهرداری و امثال آن بهره‌برداری می‌کنند، در دوره تعطیلی، اجاره‌ای پرداخت نخواهند کرد.

کسانی که برای تابلوهای تبلیغاتی با شهرداری قرارداد داشته‌اند اگر صرفنظر کنند و سه ماه آتی، تابلوهای خود را به اکران فرهنگی شهرداری واگذار کنند، امکان استفاده از تابلوها را در بازه سه ماهه دیگری خواهند داشت و اگر الان به شهرداری بدهی داشته باشند، چهار ماه به مهلت بدهی‌شان اضافه می‌شود.

کسانی که بدهی ساختمانی و غیرساختمانی به شهرداری با سررسید ۱۵ اسفند تا انتهای اردیبهشت داشته باشند، اگر نتواند در موعد مشخص بدهی خود را پرداخت کنند، تا پایان خرداد به آنها مهلتِ مجددِ پرداخت داده خواهد شد.

تاکسی‌های شهری از اول اسفند ۹۸ تا انتهای خرداد ۹۹، از پرداخت آبونمان معاف هستند و بها برخی خدمات حوزه‌های تاکسیرانی، حمل و نقل بار و … در ٣ ماهه اول سال ۹۹ با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شده و برای پرداخت آن نیز، سه ماه مهلت داده خواهد شد.

برای رفع مشکل شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی حمل‌نقل عمومی شهری که بخاطر کاهش شدید مسافر درون شهری با افت چشمگیر درآمد روبرو شده‌اند، قرار شده که پرداخت حق‌الزحمه شرکت‌ها در بازه افت مسافران، مطابق تعداد مسافران و خدمات ارائه‌شده آنها در شرایط غیربحرانی اسفند ۹۷ پرداخت شود.

علاوه بر این اقدامات بودجه‌ای، کارهای عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقلی بسیاری صورت گرفته که سایر همکاران به اطلاع شهروندان رسانده‌اند و می‌رسانند."

کد خبر 414973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.