برای هاکی زیر ساخت نداریم/ مربی هاکی کم است

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان گفت: شهری مانند اراک که در هاکی چند دوره قهرمان ایران است، یک الی دو رشته ورزشی فعال دارد که مردم آن استان همه تنها از آن‌ها حمایت می کنند اما شهری مانند اصفهان پنجاه هیئت ورزشی فعال دارد و در اینجا کار کردن سخت تر است.

عبدالحمید جمالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فعالیت هیئت هاکی در سال ۹۸، اظهار کرد: در سال ۹۸ با توجه به تغییری که در فدراسیون به وجود آمد، بهرام قدیمی جایگزین مرحوم بهرام شفیعی رئیس فدراسیون هاکی شد و سیستم این رشته از هاکی سالنی به هاکی چمنی تغییر یافت و فدراسیون همه تمرکز خود را برای هاکی چمنی گذاشت.

وی افزود: تیم ملی هاکی سالنی ایران هشت دوره قهرمان آسیا است و رتبه سوم جهان را در اختیار دارد. هاکی چمنی در دنیا اعتبار بیشتری دارد و در المپیک بین رشته‌های پرطرفدار است.

جمالی افزود: هاکی اصفهان به خاطر یک سری مسائل چند سال بود که فعالیتی نداشت و در سال ۹۷ کار را شروع کردیم، تمرکز خود را روی هاکی سالنی گذاشتیم. در سال جاری هاکی چمنی رواج بیشتری یافت، اما زیر ساخت‌های آن را به طور کامل نداریم، برای مثال در اصفهان چمن مصنوعی استاندارد هاکی چمنی وجود ندارد و حتی می‌توان گفت در کشور چنین زمینی به تعداد انگشتان دست است.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان با بیان اینکه روی چمن طبیعی تمرین کردیم و برای بعضی از مسابقات آماده شدیم، تصریح کرد: سال گذشته بانوان اصفهانی در لیگ هاکی سالنی شرکت کردند، اما در سال ۹۸ به علت نبود اسپانسر حضور نداشتند. قبل از شیوع بیماری کرونا تمرینات تیم‌های پایه به صورت منظم برگزار می‌شد.

جمالی ادامه داد: با توجه به چندسالی که هاکی اصفهان فعالتی نداشته، قصد داریم روی تیم‌های پایه سرمایه گذاری کنیم و به خود کفایی برسیم. هیئت می‌تواند اسپانسر پیدا کند و بازیکنان غیر بومی جذب کند تا در لیگ‌ها حضور داشته باشد، اما می‌خواهیم نفراتی که در تیم هستند از اصفهان باشند.

وی در خصوص جذب اسپانسر تصریح کرد: برای جذب اسپانسر به شرکت‌ها، ذوب آهن و سپاهان مراجعه کردیم، اما زیر ساختی نداریم که آنها تشویق شوند از تیم هاکی اصفهان حمایت کنند.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان اضافه کرد: متأسفانه در اصفهان کار مربیگری و آموزش کمتر انجام شده و به همین دلیل تعداد مربی‌ها محدود است و برخی از این تعداد محدود هم به دلیل مشکلاتی از بدنه هیئت جدا شدند، بازگرداندن آنها با این وضعیتی که در ورزش وجود دارد سخت است.

جمالی با اشاره به اینکه برخی شهرها تک رشته‌ای هستند و با شهرهایی که چندین رشته فعال ورزشی دارند قابل قیاس نیستند، گفت: شهری مانند اراک که در هاکی چند دوره قهرمان ایران است، یک الی دو رشته ورزشی فعال دارد که مردم آن استان همه تنها از آن دو رشته حمایت می‌کنند، اما شهری مانند اصفهان پنجاه هیئت ورزشی فعال دارد و در اینجا کار کردن سخت‌تر است، به همین علت نمی‌شود استان‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

وی در رابطه با احتمال بر هم خوردن تقویم ورزشی، اظهار کرد: شهرستان‌های فلاورجان، شهرضا، تیران، نجف آباد، سمیرم و خمینی شهر در اصفهان فعال هستند که گستردگی زیادی نداریم و به راحتی مسابقه برگزار می‌کنیم و آنچه فدراسیون گفته را انجام دادیم.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان با بیان اینکه هاکی سالنی با چمنی متفاوت است، خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات و مکان متفاوت هاکی چمنی نسبت به هاکی سالنی، تلاش زیادی لازم است تا به مدارج سطح بالا در این رشته برسیم.

جمالی افزود: ۹۰ درصد اعضای فدراسیون تغییر کرده‌اند و کارهای جدیدی در حال انجام شدن است.

وی در خصوص استقبال از این رشته، تصریح کرد: خانواده افرادی که در هاکی هستند وارد این رشته می‌شوند. هاکی ورزش مشکل و گرانی است و باید با تمام امکانات و لوازم حفاظتی این رشته را بازی کرد. هاکی رشته سنگینی است و قدرت بدنی بالا می‌خواهد، ورزشگاه سلامت زینبیه ورزشکارانی با قدرت بدنی خوب دارد، اما از نظر مالی قوی نیستند.

کد خبر 414972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.