چراغ گردشگری و مسافرت در اصفهان خاموش می شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و گردشگرپذیر نبودن جهان شهر اصفهان در این ایام، ساعت ۲۳ امشب به صورت نمادین اماکن تاریخی میدان نقش جهان، پل‌های خواجو و سی و سه پل به مدت ۱۰ دقیقه خاموش می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان به دلیل مواجه با ویروس کرونا امسال مقصد خوبی برای مسافرت نیست، از این رو به دلیل جلوگیری از انتقال بیماری، نوروز امسال پذیرش مسافر در مراکز رو باز و سرپوشیده شهر ممنوع شده و حتی چادرخوابی در باغ فدک نداریم و هیچ‌کدام از مراکز تفریحی و گردشگری مجاز به سرویس‌دهی به مسافران نیستند.

وی تصریح کرد: در آستانه نوروز امسال با توجه به شیوع ویروس واگیردار کرونا تمام اقدامات برنامه ریزی شده در ستاد خدمات سفر نوروزی شهرداری اصفهان کنسل و از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم در راستای مقابله با این ویروس استفاده خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌ها، نوروز امسال به هیچ عنوان خانه‌های استیجاری، ورزشگاه‌ها و سایر مراکز اقامتی در اختیار مسافران برای اقامت قرار نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین نهاد خدمت رسان در شهر برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات عملیاتی زیادی انجام داده و در این راستا دستور هفت ماده‌ای شهردار این کلانشهر نیز برای مدیران صادر شد تا اقدامات از سوی واحدهای مختلف به نحو احسن انجام شود.

وی با بیان اینکه ضدعفونی کردن نخستین گامی بود که شهرداری اصفهان برای انجام آن با تمام امکانات وارد عمل شد، خاطرنشان کرد: معابر عمومی، تمام ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و مکان‌های مربوط به تاکسی‌ها، پایانه‌های مسافربری و سایر اماکن عمومی شهر روزانه دو مرتبه ضدعفونی می‌شود.

امیری ادامه داد: ورودی مناطق شهرداری به محلی برای آموزش شهروندان تبدیل شده و غربالگری شهروندان هنگام ورود به شهرداری مناطق انجام می‌شود تا چنانچه کسی به این ویروس آلوده شده برای انجام مراحل درمان هدایت شود.

کد خبر 414961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.