رئیس جمهور آمریکا یکشنبه را "روز ملی دعا" اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا با تداوم بحران شیوع ویروس کرونا در کشورش فردا (یکشنبه) را "روز ملی دعا" اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که روز جمعه اقدام به اعلام وضعیت اضطراری در کشورش در مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونای جدید کرد در توئیتی نوشت که "با افتخاری بزرگ" فردا یکشنبه را روز ملی دعای عمومی اعلام می‌کند.

معمولاً به طور سنتی در آمریکا اولین پنجشنبه ماه مه هر سال به عنوان روز ملی دعا در نظر گرفته می‌شود و این روز مصادف با هفتم مه است اما ترامپ قبلاً هم در زمان‌های بروز وضعیت اضطراری روزهای دیگری را هم به عنوان روز ملی دعا اعلام کرده بود.

ترامپ در توئیتی بعد از اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا نوشت: " این برای من افتخاری بزرگ است که روز یکشنبه ۱۵ مارس را به عنوان روز ملی دعا اعلام کنم. ما کشوری هستیم که در تمام طول تاریخمان در زمان‌های مثل اکنون چشم به حمایت و قدرت خدا داشته‌ایم. "

او خاطر نشان کرد: "صرف نظر از اینکه شما کجا هستید، من شما را تشویق می‌کنم بر پایه ایمان به دعا رو بیاورید. ما با هم به آسانی بر مشکل غلبه خواهیم کرد. "

ترامپ ساعاتی قبل از انتشار این توئیتش در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود، به منظور مبارزه با گسترش ویروس کرونا جدید، بخشی از منابع فدرال را آزاد و به این منظور به کار می‌گیرد.

شیوع ویروس کرونا تا کنون در آمریکا بیش از ۲۳۰۰ تن را مبتلا کرده و جان دست کم ۵۰ تن را نیز گرفته است.

کد خبر 414957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.