عبور ۲۰۰ خودروی پلاک قم از مبادی ورودی اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان گفت: بررسی تردد شماره‌ها ظرف ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که در مجموع ۲۰۰ خودرو پلاک قم از مبادی ورودی اصفهان عبور کرده که برخی از آنها لزوماً در اصفهان نمی‌مانند و مقصد آنها به سمت استان فارس است و همه آنها عملاً در اصفهان نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی عصر امروز (شنبه) در نشست خبری مجازی ضمن تشکر از اصحاب رسانه به منظور ارتباط مردم و مسئولان و انتشار اخبار موثق در بین شایعات پرتعداد فضای مجازی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت صنایع و کارگران آنها در زمان شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: تصمیم گیری در این خصوص به عهده خود صنایع است و صنایع افرادی را که دارای بیماری‌های خاص بوده‌اند به مرخصی فرستاده‌اند.

وی افزود: صنایع دیگری که نیازمندی‌های روزمره مردم را تأمین نمی‌کردند، مجموعه کارگری خود را به حداقل رساندند و دیگر صنایع که نیروهای آنها برای شهرستان بوده‌اند مجوزهای لازم برای فعالیت دورکاری کارگران برون شهرستانی خود را صادر کرده‌اند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا ادامه داد: تمام دغدغه ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان این است که حضور مردم در مراکز پر جمعیت را به حداقل برساند، در عین حال به تولیدات ضرر نرسد و نیازمندی‌های روزانه مردم تأمین شود.

مدارس اصفهان در زمان درست تعطیل شد

وی در خصوص زمان تعطیلی مدارس و تأخیر به وجود آمده اظهار کرد: در اصفهان مدارس در زمان درست تعطیل شد، تا مقدمات حضور مردم در مراکز ایجاد نشود و تعطیلی مدارس به یک اقدام ضد ارزش تبدیل نشود، زیرا اگر مدارس در شهرها بدون حساس سازی تعطیل شود مخرب خواهد بود همانطور که در برخی شهرها تعطیلی مدارس موجب شد تا دانش آموزان به همراه خانواده به مراکز خرید و پارک‌ها هجوم ببرند و این استان‌ها نتیجه آن را دیدند، اما استان اصفهان اول مقدمات را بررسی و حساسیت را برای مردم ایجاد کرد و بعد از آن اقدام به تعطیلی مدارس کردند.

غلامی تاکید کرد: تعطیلی مدارس همزمان با اطلاع رسانی به مردم بود و به موقع انجام شد تا خانواده‌ها و دانش آموزان به مراکز خرید و پارک‌ها هجوم نبرند، من فکر می‌کنم برخی شهرها که نسبت به تعطیلی مدارس زودتر اقدام کردند عملاً عاملی شدند تا خانواده‌ها به خیابان‌ها و پارک‌ها هجوم ببرند.

حضور اکیپ‌های غربالگری مسافران

وی در خصوص تعطیلی سفرها و غربالگری قوی‌تر و دقیق‌تر در استان اظهار کرد: قرنطینه شهرها تصمیم و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را می‌خواهد و چون ستاد ملی مبارزه با کرونا قرنطینه را تصویب نکرده نمی‌توان آن را اجرایی کرد، اما اکیپ‌های ۱۵-۱۰ نفره در استان با همکاری نهادهای مختلف با تمامی تجهیزات در ۱۴ ایستگاه نسبت به غربالگری مسافران اقدام می‌کنند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص اهداف اکیپ‌های حاضر در استان گفت: این اکیپ‌ها دو هدف را پیگیری می‌کنند؛ هدف اول غربالگری و دوم هدایت مردم برای استفاده از کمربندی‌ها و کنارگذرها برای عدم ورود به اصفهان.

وی افزود: در بحث غربالگری، بهداشت و درمان با تمام توان حاضر شد و اطلاعات کامل افراد مشکوک را در سامانه سیب ثبت کرد که در این صورت وزارت بهداشت می‌تواند نسبت به پیگیری وضعیت افراد مشکوک اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص افراد مشکوک با استفاده از گرفتن تست تب و گرمی بدن است که این روش مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است.

غلامی در خصوص دیگر اقدامات این اکیپ‌ها گفت: این اکیپ‌ها وظیفه دارند افراد را نسبت به عدم سفر به اصفهان توجیه کنند و توضیح دهند که اصفهان هیچ شرایطی برای پذیرش مهمان در هتل‌ها و مهمان پذیرها ندارد و توصیه می‌کنند که حتی روستاهای هدف گرشگری نیز پذیرای مهمان‌ها نیستند، البته این توصیه‌ها مؤثر بوده است.

باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم

وی در خصوص احتمال قرنطینه شهر یا استان اصفهان اظهار کرد: برای قرنطینه باید تمام امکانات لازم فراهم شود و به همین راحتی نمی‌توان یک شهر یا استان را قرنطینه کرد، آنچه مهم است، این است که ما باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم و خریدهای خانه تا حد امکان اینترنتی و تلفنی و نهایتاً برای حضور در بازار توسط یک نفر انجام شود.

وی اضافه کرد: تاکید ما همچنان بر فعالیت اکیپ‌ها و ماندن در خانه است که می‌توان با آن زنجیره بزرگ ابتلاء به کرونا را قطع کرد.

بسته‌های کمکی به صنایع تا پایان سال پرداخت می‌شود

غلامی در خصوص اخراج برخی کارگران به بهانه شیوع ویروس کرونا گفت: قاعدتاً اینگونه افراد می‌توانند با مراجعه به اداره کار شکایات خود را تنطیم کنند زیرا هیچ‌گونه تصمیمی در ستاد برای اینکه در این شرایط خاص اقتصادی شرکت‌ها کارگران خود را اخراج کنند گرفته نشده است، البته خوشبختانه مصوباتی در خصوص تأمین بخشی از ضرر و زیان‌ها به افراد و مؤسسات تولیدی که دچار خسران شده اند در نظر گرفته شده و فکر می‌کنم یکی از این بسته‌ها تا پایان سال به تولیدی‌ها داده شود.

وی ادامه داد: از افرادی که مشاغل ثابتی ندارند نیز هفت میلیون نفر انتخاب شده اند که به سه میلیون نفر از آنها کمک نقدی می‌شود و به چهار میلیون نفر دیگر نیز وام یک تا دو میلیونی بدون بهره اهدا خواهد شد که عملاً این کمک‌ها در راستای عدم اخراج نیرو توسط کارگاه‌ها است.

برگرداندن خودروها در شأن مردم اصفهان نیست

وی اضافه کرد: ستاد استانی مبارزه با کرونا هر شب با حضور اعضای ثابت برقرار است و تصمیمات جدید به محض تصویب به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و اگر ستاد ملی مسئولیتی را به ما تفویض نکند ما نیز طبعاً آن را به دستگاه‌ها ابلاغ نمی‌کنیم و اگر در استان نیز هر شهرستان بخواهد ورودی خود را خاکریز کند یا ماشین‌هایی با پلاک غیربومی را برگرداند و سرخود کار کند در شأن مردم اصفهان نیست.

وی افزود: ممنوعیت سفر و تعطیلی ادارات دو پیشنهاد ستاد استانی مبارزه با کرونا به ستاد ملی است که منتظر جواب آن هستیم.

۲۰۰ خودروی قمی از اصفهان عبور کرده اند

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: اکنون ورودی‌های استان در هر صورت محصور نیست و غربالگری انجام می‌شود، اما سفر قمی‌ها به اصفهان به وفور نیز نبوده است و بررسی تردد شماره‌ها در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که در مجموع ۲۰۰ خودروی پلاک قم از مبادی ورودی اصفهان عبور کرده که برخی از آنها لزوماً در اصفهان نمی‌مانند و مقصد آنها به سمت استان فارس است و همه آنها عملاً در اصفهان نیستند اما باید منتظر حضور خودروهای دیگر شهرها در اصفهان باشیم.

وی در خصوص فعالیت مهمان پذیرها و هتل‌ها تصریح کرد: میراث فرهنگی در جلسات مشترک موظف شد تیم‌های بازرسی را به هتل‌ها اعزام کند و با هرگونه پذیرشی برخورد می‌شود و اگر شخصی گزارشی از پذیرش مسافر در هر هتلی را دارد اطلاع دهد تا با آن برخورد شود.

امیدواریم در هتل‌ها پذیرشی صورت نگرفته باشد

غلامی تاکید کرد: از یکی دو هتل بازدید داشتم و لیست پذیرش را چک کردم که پذیرشی صورت نگرفته بود، امیدواریم در سایر هتل‌ها نیز پذیرشی صورت نگرفته باشد و قطعاً این بحث توسط نیروی انتظامی و اماکن پیگیری می‌شود. شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با اداره میراث فرهنگی به شماره ۳۲۶۸۱۰۳۴ الی ۳۵ تماس گرفته و تخلفات را گزارش کنند.

کد خبر 414953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    خدا لعنتشون کنه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    ماها که تو خونه نشتیم خوب مسافر راه ندین وقتی نمیفهمن راه میفتن میرن مسافرت بازور باهاشون بدخورد کنین
  • مهران پوستی IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    پس چرا هر گاه سخن از نیازهای این استان، خصوصا در زمینه آب و جلوگیری از خشکیدن زاینده رود می شود، در همان تهران صحبت از «برخوردار بودن» و بعضا «زیاده خواه بودن» می شود؟! پس چگونه چند استان و مشخصا استانهایی که در مورد آب استان و تداوم جریان زاینده رود هم نقشی منفی داشته اند، ورودی هایشان را کاملا بسته اند و همین «تهران» مشکلی با آن نداشته؟! چون آنها «پر سر و صدا»، «نورچشمی» و یا «مظلوم نمای همیشه طلبکار» هستند و یا اینکه برخورداری و زیاده خواهی استان اصفهان است که باز اینگونه ایجاب می کند؟!