اعلام آماده‌باش چهارشنبه آخر سال به استان‌ها

​​​​​​​تعطیلی بازار بزرگ ایران‌مال در تهران، ​​​​​​​جمع آوری ۸۰۰ دلار برای بازماندگان حمله به مساجد توسط کودک ۷ ساله نیوزیلندی،هشدار امدادیاران سیار به لزوم قرنطینه خانگی درقم و کشف بیش از یک تن مواد افیونی در هرمزگان عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری شنبه_۲۴اسفندماه_ می‌خوانید

به گزارش خبرنگار ایمنا، سخنگوی وزارت کشور از اعلام آماده‌باش چهارشنبه آخرسال به استانداران خبر داد و گفت: اکیپ‌های عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مراکز تجمع مستقر شوند.

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در ابلاغیه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور، اعلام کرد: استانداران با درنظر گرفتن محدودیت‌ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم برای فراهم‌سازی آسایش و رفاه شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال را انجام دهند.

در این ابلاغیه آمده است: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و به منظور ایجاد آمادگی، هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اجرایی، امدادی و عملیاتی برای پیشگیری و کنترل حوادث احتمالی مربوط به این روز در سطح کشور دستور فرمائید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم برای فراهم سازی آسایش و رفاه شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال با محوریت سازمان‌ها و واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و همکاری همه متولیان امر صورت پذیرد.

در بخش دیگری از این ابلاغیه آمده است: ضرورت دارد اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و بازدارنده، هرس و جمع‌آوری شاخ و برگ درختان از سطح معابر و پارک‌ها، جمع‌آوری پسماندها از سطح معابر و مخازن پسماندها همچنین استقرار اکیپ‌های عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مراکز تجمع در اولویت قرار گیرد.

در پایان این ابلاغیه، به استانداران اعلام شده است تا گزارش اقدامات را به صورت استانی جمع‌بندی و به معاونت عمرانی وزارت کشور ارسال کنند.

تعطیلی بازار بزرگ ایران‌مال در تهران

بازار بزرگ ایران مال، واقع در غرب تهران در راستای حفاظت از سلامت مردم و همراهی با سیاست‌های بهداشتی کلان کشورایران تا نیمه فروردین سال آینده تعطیل شد.

به گزارش رکنا، ایران‌مال در سال گذشته میزبان خوبی برای سفرهای نوروزی مردم بود و خاطره‌های خوبی را برای آنها ساخت اما امروز شرایط کشور ایران و دنیا تغییر کرده است و اکنون حفظ جان و سلامت مردم قطعاً مهم‌ترین اولویت و مقدم بر هر مصلحت‌اندیشی اقتصادی و سیاسی است.

در اطلاعیه منتشره گفته می‌شود بازار بزرگ ایران مال با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا، از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تعطیل است. امیدواریم بزودی در شرایطی امن، آرام و سرشار از سلامتی میزبان خوبی برای شادی‌های هموطنان عزیزمان باشیم.

جمع آوری ۸۰۰ دلار برای بازماندگان حمله به مساجد توسط کودک ۷ ساله نیوزیلندی

یک پسر ۷ ساله نیوزیلندی برای کمک به قربانیان حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ، اقدام به فروش آنلاین تابلوهای فلزی کرده و ۸۰۰ دلار کمک جمع آوری شده را به مساجد اهدا کرد.

یک کودک ۷ ساله نیوزیلندی موفق شد با فروش آنلاین تابلوهای فلزی؛ ۸۰۰ دلار برای بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حملات مساجد کرایست چرچ جمع آوری کند

تقریباً یک سال پس از حملات تروریستی به دو مسجد لینوود و النوردر شهر کرایست چرچ در نیوزیلند که جان ۵۱ نمازگزار مسلمان را گرفت، بسیاری هنوز در تلاش هستند تا درد و رنج ناشی از این حمله خونین را برای بازماندگان و خانواده‌های قربانیان کاهش دهند.

کنراد یک کودک ۷ ساله در شهر کرایست چرچ است که تصمیم گرفته کاری بکند. وی گفت که قبل از حملات نیز برای بچه‌های هم سن و سال خود که توان مالی برای خریدن غذا نداشتند پول جمع آوری می کرده است.

کنراد یکی از هزاران کودک در کرایست چرچ بود که در ۱۵ مارس پس از حملات مساجد، در خانه مانده بود و پدر و مادرش برایش حادثه را توضیح داه بودند.

کنراد گفت: وقتی صحبت می‌کردیم من گفتم که می‌خواهم کاری برای کمک به آنها انجام دهم. برای همین با اعضای خانواده جمع شدیم، فکرمان را روی هم گذاشتیم و تصمیم گرفتیم تابلوهایی بسازیم و با فروش آنها به صورت آنلاین، کمک خیریه جمع آوری کرده و به مساجد بدهیم.

این خانواده تابلوهایی را از ورق‌های فلزی بریده و حدود ۵۰ تابلو را به صورت آنلاین فروختند و پول جمع آوری شده را به قربانیان حملات و خانواده‌های آنها اهدا کردند.

آنا پارکر یک فعال خیریه گفت: وقتی خانواده به من گفتند مقداری پول جمع آوری کردیم و من دیدم که یک پسربچه ۸۰۰ دلار کمک رسانی می‌کند اشک در چشمانم حلقه زد. این پول زیادی بود.

هشدار امدادیاران سیار به لزوم قرنطینه خانگی درقم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: امدادیاران سیار از طریق پخش فایل صوتی توسط خودروهای بلندگودار در سطح شهر قم در خصوص اهمیت قرنطینه خانگی هشدار می‌دهند.

محمد گل‌فشان با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی شهروندان در جلوگیری از شیوه ویروس کرونا، اظهار داشت: طرح پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا از سوی ستاد مقابله با این ویروس درحال برگزاری است.

وی بیان کرد: امدادیاران سیار از طریق پخش فایل صوتی توسط خودروهای بلندگودار در سطح شهر قم راجع به اهمیت قرنطینه خانگی هشدارهای لازم را به شهروندان ارائه می‌کنند.

گل فشان گفت: امدادیاران سیار هر روز در قالب دو خودرو و چهار تَن نیروی امدادگر در خیابان‌های مشخص شده، آمد و شد می‌کنند و هشدارهای لازم را در مورد ماندن شهروندان در خانه، شستشوی صحیح دست‌ها و اجتناب از تماس با سطوح آلوده و دوری از تجمع‌های ارائه می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: هر خودرو به مدت چهار ساعت در خیابان‌ها هشدارهای لازم را به شهروندان ارائه می‌دهند، امیدواریم با اجرای این طرح، مردم مساله قرنطینه خانگی و پرهیز از حضور در اجتماع‌ها را جدی بگیرند.

کشف بیش از یک تن مواد افیونی در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در ۷۲ ساعت گذشته ۲۴ قاچاقچی مواد مخدر و سوداگر مرگ شناسایی ودستگیر و یک تن و ۳۰۵ کیلو مواد کشف و ضبط شد.

سردار غلامرضا جعفری در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای ارتقا امنیت عمومی و اجتماعی مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد جدی با سوداگران مرگ، و به منظور تضعیف توان فعالیت مجرمانه قاچاقچیان با پیگیری‌های شبانه روزی، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان در ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند ۱۳ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتور سیکلت حامل و فعال در قاچاق موادمخدر را شناسایی و ودر عملیات‌های ضربتی توقیف کنند.

سردار جعفری افزود: در بازرسی دقیق از خودروها جمعاً ۱ تن و ۳۰۵ کیلو گرم انواع مواد مخدر عمدتاً حشیش و تریاک کشف و در این رابطه ۲۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدرو سوداگران مرگ دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کرونا به سازمان سیا رسید

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» از شناسایی ویروس کرونا در یکی از دفاتر خود واقع در واشنگتن پایتخت آمریکا خبر داد.

شبکه خبری سی ان ان امروز- شنبه - گزارش داد: مقامات اطلاعاتی سیا به این شبکه خبری گفتند که یکی از کارکنان این سازمان در حوالی منطقه واشنگتن دی. سی آلوده به ویروس کرونا را شناسایی کردند.

این شبکه خبری افزود: سیا اعلام کرده است که ابتلاء این مأمور به این ویروس در ارتباط با سفرهای (جاسوسی) این سازمان نبوده، همچنین مقر اصلی این سازمان (هنوز) به این ویروس آلوده نشده است.

کرونا جان ناصر شعبانی فرمانده ارشد سپاه را گرفت

معاون عملیات سابق قرارگاه ثارالله تهران در اثر ابتلاء به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

سردار ناصر شعبانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و معاون عملیات سابق قرارگاه ثارالله تهران، در اثر ابتلاء به کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

کد خبر 414948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.