تمام مسائل شرعیه در امر تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی رعایت می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به همراه نماینده مرکز بهداشت استان از آرامستان باغ رضوان اصفهان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله اروجی صبح امروز -شنبه ۲۴ اسفندماه- به همراه نماینده مرکز بهداشت و همچنین اخروی رئیس شورای هیئات مذهبی استان با حضور در آرامستان باغ رضوان اصفهان، ضمن دیدار با مدیر عامل آرامستان های شهرداری، از روند کفن و دفن اموات بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید که با رعایت تمام مسائل بهداشتی از قبیل رعایت فاصله، زدن ماسک، دستکش ضد عفونی و حتی سنجش میزان دمای بدن افرا انجام شد، از روند پذیرش افراد تا مراحل تحویل اموات، غسل و کفن و قرائت نماز بر پیکر آنان بازدید به عمل آمد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: خوشبختانه با مدیریت مطلوب مجموعه باغ رضوان و حضور مستمر و نظارت ناظرین شرعی و همچنین آموزش‌ها و ورود مسئولانه متولیان بهداشت و درمان استان، تمام مسائل شرعیه و حتی امور مستحبه در امر تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی رعایت می‌شود.

اروجی با بیان اینکه متولیان غسل و کفن و دفن اموات در آرامستان ها، از رزمندگان حاضر در خط مقدم خدمت رسانی در شرایط فعلی هستند، فعالیت جهادگونه آنان را قابل تقدیر و تحسین دانست و گفت: به عنوان یک طلبه، فعالیت‌های ایثارگونه این افراد را تحسین می‌نمایم و نباید زحمات این قشر عزیز نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در فضای مجازی شایعات و فیلم‌های دروغ و غیر مستند، با هدف تشویش اذهان عمومی به ویژه خانواده اموات، از سوی برخی جاهلان و معاندان منتشر گردیده است، اظهار کرد: طی بررسی‌های رسمی و غیر رسمی و با توجه به حضور ناظران شرعی. مسئولان بهداشتی استان، جای هیچ گونه نگرانی برای مردم عزیز نیست و همه مراحل از پذیرش، تغسیل، تکفین، نماز و تلقین و تدفین اموات با رعایت کامل مسائل شرعی و بهداشتی انجام می‌پذیرد.

احمدرضا مرادی، مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان نیز در سخنانی ضمن تشریح کامل روند انجام خدمت در باغ رضوان گفت: در مرحله پذیرش، ابتدا با دستگاه تب سنج، دمای بدن مراجعان سنجش می‌شود و کلیه کارکنان و خادمان با دستکش و ماسک مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور همراهان در سالن انتظار ممنوع بوده و خواندن نماز میت در فضای باز و با فاصله حدود ۸۰ سانتیمتری افراد برگزار می‌گردد، ادامه داد: در قسمت تغسیل نیز پس از ورود آمبولانس به جایگاه، ابتدا آمبولانس، تابوت و میت ضدعفونی شده و پس از آن مرحله انتقال به غسال خانه انجام می‌گیرید؛ قابل ذکر است که پس از خروج میت از غسال خانه، آن محل مجدداً ضد عفونی می‌گردد.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه به خانواده‌ها توصیه شده به هیچ وجه در محل تطهیر اموات تجمع نکنند و این موضوع کاملاً تحت کنترل است، گفت: هرساله در روزهای پنج شنبه آخر سال، شاهد حضور جمعیتی کثیر از مردم در آرامستان باغ رضوان هستیم و امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید مسئولان بهداشتی، از عموم مردم و خانواده‌ها درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و جامعه از حضور و تردد در این مکان پرهیز کنند.

همچنین بابک نیکخواه، نماینده معاون بهداشتی استان اصفهان با بیان اینکه معمولاً در فرآیند تغسیل یک نماینده از اداره بهداشت نیز حضور دارد، افزود: بخشنامه‌های بهداشتی به آرامستان ها ارسال شده و در خصوص اموات مبتلا به کرونا نیز یک نماینده از مرکز بهداشت در محل باغ رضوان حضور پیدا می‌کند و مراحل غسل، کفن و تدفین با حضور ناظران شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

کد خبر 414939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.