کتاب خاطرات یک‌باستان‌شناس از دهه ۳۰ ایران منتشر شد

کتاب «وقتی بچه بودم» شامل خاطرات اسماعیل یغمایی باستان‌شناس از دهه ۳۰ ایران توسط انتشارات دادکین منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایمنا، کتاب «وقتی که بچه بودم…»، خاطرات کودکی اسماعیل یغمایی باستان‌شناس پیشکسوت ایرانی به‌تازگی توسط انتشارات دادکین منتشر و راهی بازار نشر شده که در آن نقبی به اتفاقات تاریخی دهه ۳۰ ایران زده شده است؛ حوادثی که با زندگی او گره خورده و حالا او با نگارش این خاطرات، مخاطب را به روزهای سخت مصدق در زندان، اعتراضات مردم در بلوای نان دوران حکیم‌الملک، زندگی در عزلت ملک‌الشعرا بهار و روزهای پرشکوه انتشارات امیرکبیر و.... می‌برد.

از این باستان‌شناس، تاکنون کتاب‌های «داستان پیامبران»، «بررسی‌های باستان‌شناسی در منطقه ایوه-با پرفسور هنری رایت»، «امامزاده‌های تهران، ری و شمیران»، «شوش، شهر پانزدهم»، «کاخ بردک سیاه»، «آرایه‌های زینتی در ایران باستان»، «گیسوان هزارساله» و کتابی در حوزه کودکان با نام «خانم پنگوئن و آقای کانگورو» منتشر شده است.

کتاب «وقتی که بچه بودم…» حکایت پر فراز و نشیب تاریخ ماست که روی سرنوشت و زندگی نسل به نسل مردمان این سرزمین تأثیرگذار است.

نویسنده در این کتاب آورده است:

«همان روزها بی‌آن‌که بخواهم توانستم، ببینم استاد بهار را که برای کبوترهایش دانه می‌ریخت، دکتر مصدق را که سرم داد می‌زند؛ بچه برو کنار و کف دست‌های زرد و بی‌روح صادق هدایت را با آن خط‌های صاف؛ و از ترس این‌که باغبان حکیم‌الملک مرا به کلانتری نبرد، ساعت‌ها یک گوشه قائم شدم. شاید…»

این کتاب در ۱۴۸ صفحه با عکس‌هایی از آن دوران تاریخی منتشر شده است. انتشارات دادکین برای جلوگیری از شیوع کرونا، به تازگی صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده که علاقمندان می‌توانند سفارش خود را به‌صورت غیرحضوری در این صفحه ثبت کنند.

منبع: مهر

کد خبر 414925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.