۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
شهرداران، جهادگران عرصه خدمت

شهرداران امسال هم سعی بر افزایش گرایش عمومی به مشارکت در فضاسازی شهری داشتند و در تحقق آن از همه ابزارهای موجود استفاده کردند؛ کاری که بسیار سخت و برای اهل غیر فن سهل ممتنع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر سال به مناسبت سالگرد شهادت سردار باکری در ۲۵ اسفند و به پاسداشت این که مدت زمانی را به عنوان شهردار ارومیه در لباس خدمت بود، روز شهردار نامیده شده است. این روز برای افرادی که به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و براساس وظایف ذاتی و ایجابی بیش از ۵۰۰ وظیفه را بر عهده دارند، در عنوانی دیگر روز تلاشگرها و جهادگرها است.

البته امسال این عرصه برای شهرداران و شهرداری‌ها که همواره در صف اول خدمت قرار دارند، کاملاً متفاوت بوده است. شیوع ویروس کرونا و سعی شهرداری‌ها و شهرداران در ضدعفونی شهرها و معابر و اماکن عمومی و از طرف دیگر پاسخگویی به مطالبات شهروندان، در کنار ادامه کارهای عمرانی و زیباسازی فضای شهری ایجاب می‌کند که امسال به نوع دیگر و با بیان دیگری از زحمات این تلاشگران عرصه خدمت قدردانی شود.

شهرداران امسال هم سعی بر افزایش گرایش عمومی به مشارکت در فضاسازی شهری داشتند و در تحقق آن از همه ابزارهای موجود استفاده کردند؛ کاری که بسیار سخت و برای اهل غیر فن سهل ممتنع است. معمولاً شهروندان با آمدن بهار انتظار دارند شهرها نسبت به آنچه قبل بوده تغییرات اساسی کند و در این زمینه پیگیری و مطالبه می‌کنند.

امسال شهرها بیشتر بوی مواد ضدعفونی کننده می‌دهد با آنکه زیبایی خود را هنوز دارد، در این عرصه با توجه به وظیفه ذاتی شهرداری‌ها و لزوم ایجاد انگیزه بیشتر در شهروندان در ایام بهار اقدامات مؤثری صورت گرفته است که در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری بوده است؛ ایشان تاکید فرمودند موضوع شیوع ویروس کرونا جدی است، اما بسیج عمومی برای رفع آن منافاتی با اقدامات دیگر دستگاه‌ها ندارد.

به هر حال شهرداران نه برای تشکر و یا نه برای یادآوری خدمات آن‌ها از زمان سردار سرافراز باکری تاکنون و یا پیش از آن، بلکه برای ادای تکلیفی که بر دوش خود احساس می‌کنند همواره در پیشانی خدمت بوده‌اند در حالی که اندک ذکر نامی از آن‌ها در این عرصه نیست اما خداوند برای خدمت‌رسانان گمنام اجری والا وعده داده است.

یادداشت از: حامد اخگر، دکترای شهرسازی

کد خبر 414923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.