تجهیزات بهداشتی به آرامستان زرتشتیان یزد داده شد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: نیروها و تجهیزات لازم نیز نه تنها برای آرامستان اصلی تامین شد بلکه این خدمات و آموزش‌ها به آرامستان زرتشتیان نیز انتقال داده شده است.

ونوس عامری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با اقدامات مدیریت شهری یزد برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: دو دستگاه تشخیص تست کرونا برای مرکز بحران زیستی یزد توسط مدیریت شهری به مبلغ چهار میلیارد تومان خریداری شد که هر کدام می‌تواند همزمان ۹۰ کیت را مورد آزمایش قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ستاد بحران کرونا نیز به شهرداری انتقال داده شده، افزود: تاکنون نیاز به نقاهتگاه در یزد احساس نشده و افراد پس از بهبودی به خانه بازگردانده می‌شوند برای همین خانواده‌های دارای بیمار مبتلا به کرونا در شهر شناسایی شده و زباله آن‌ها به صورت جداگانه جمع آوری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی مورد نیاز برای پرسنل شهرداری و کادر درمان تهیه و ارسال شده است، تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده توسط شورای شهر، سازمان‌های مردم نهاد به حمایت از خانواده‌های دارای بیماران مبتلا به کرونا، سالمندان، بیماران خاص و جانبازان شیمیایی پرداخته و خریدهای آن‌ها را انجام می‌دهند تا نیازی به خارج شدن از خانه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به همت کمیته بانوان شورای شهر، هزاران ماسک و لباس مخصوص توسط بانوان یزدی دوخته و برای کادر درمانی ارسال می‌شود، اضافه کرد: ورودی آرامستان‌ها نیز مسدود شده و تنها بستگان درجه اول می‌توانند به زیارت متوفیان بروند.

عامری خاطرنشان کرد: سیستم حمل‌ونقل عمومی یزد تاکنون ضدعفونی می‌شد و از این به بعد نیز تعطیل خواهد شد همچنین به دلیل آنکه ضدعفونی شهر باید طبق پروتکل‌ها نباید مدام تکرار شود و به درختان و محیط زیست آسیب زده و برای مردم ایجاد آلرژی می‌کند، در آخر هفته گذشته تمام شهر یک مرتبه ضدعفونی شد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان یزدی به معنای واقعی اصول بهداشتی در رابطه با عدم تردد در شهر را رعایت کرده، خیابان‌ها خلوت بوده و
مغازه‌ها، مجتمع‌های تجاری، خانه مسافرها و مهمانپذیرها نیز تعطیل هستند.

وی ادامه داد: در ستاد بحران مواردی که در اختیارات استان بود اجرا شده و در ورودی‌های شهر با مأموران نیروی انتظامی و هلال احمر تست انجام و تشخیص مشکوک به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود.

عامری اظهار کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بستری بیماران در سه بیمارستان یزد از دیروز جهش زیادی داشته اما تعداد فوتی‌ها مدیریت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری، آموزش‌های لازم به کارکنان آرامستان داده شد و نیروها و تجهیزات لازم نیز نه تنها برای آرامستان اصلی تأمین شد بلکه این خدمات و آموزش‌ها به آرامستان زرتشتیان نیز انتقال داده شده است.

کد خبر 414916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.