سنجش ۶.۵ میلیون خانوار در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

وزیر بهداشت ازسنجش و کنترل ۶.۵ میلیون خانوار در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، سعید نمکی با اشاره به برگزاری هفتمین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در این نشست که رئیس‌جمهور نیز به صورت ویدئوکنفرانس به آن پیوست، چند مصوبه داشتیم که یکی از آنها اضافه کردن برخی کارگروه‌ها به آن بود.

وی افزود: در این نشست، موضوع کنترل بیشتر رفت و آمدها مطرح شده و اینکه محدودیت‌های جدیدی ایجاد کنیم و اکیپ‌ها در نقاطی که باید مستقر شوند را اعلام می‌کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: موضوع عدم مراجعه حضوری شهروندان برای فراخوان وزارتخانه‌های مختلف مانند ثبت مسکن جدید یا خرید خودرو در این جلسه مطرح و مصوب شد؛ ضمن اینکه گزارشی در خصوص طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که شروع شده است، ارائه شد.

نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج مبارزه با کرونا در چهار استان کشور، خاطرنشان کرد: در این استان‌ها موارد را شناسایی کرده‌ایم و به سرعت این افراد تحت مراقبت قرار گرفتند و توانسته‌ایم افرادی که با آنها تماس داشته‌اند را ایزوله کنیم و بار بیمارستان‌ها را نیز کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۱ هزار مرکز وزارت بهداشت در سراسر کشور درگیر اجرای پروژه بسیج ملی مبارزه با کرونا هستند، گفت: ۱۲۰۰ مرکز ارجاع بیماران را به صورت سرپایی داریم؛ ضمن اینکه با کمک نیروی مسلح نیز این تعداد به ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز می‌رسد.

وزیر بهداشت با اشاره به پایش مردم در طرح ملی مبارزه با کرونا، افزود: تا شب گذشته بیش از ۶.۵ میلیون خانوار در این طرح کنترل شده و افراد مشکوک را به اولین مرکز فراخوان کرده‌ایم و در این مرکز نیز کارهای ارجاع به متخصص یا در موارد لزوم به بیمارستان انجام می‌شود و این روند هر روز انجام خواهد شد.

نمکی یادآور شد: امیدواریم با حرف‌شنوی مردم و روندی که ما در این مسیر پیش می‌رویم، تا قبل از شروع سال نو، دستاوردهای مطلوبی با اجرای طرح بسیج ملی کرونا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سامانه‌ای را اعلام کردیم تا مردم در آن خود اظهاری کنند و ما از طریق شماره ملی و تلفن با آنها تماس بگیریم؛ به طوری که روز گذشته ۹۳۰ هزار تماس تلفنی به خانواده‌ها داشته‌ایم و این حرکت کمک می‌کند تا موارد مشکوک از موارد آلوده جدا شوند و افراد آلوده به ویروس تحت کنترل قرار گیرند و زنجیره انتقال قطع شود.

کد خبر 414910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.