هنوز نامه رسمی برای حمایت مالی از هنرمندان نرسیده است!

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در تلاش هستیم تا راهکارهای مختلف برای کاهش جبران به گروه‌های هنری را پیدا کنیم، هنوز راهکاری در قالب نامه رسمی به دست ما برای حمایت مالی از این گروه‌ها نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیوع ویروس کرونا به بخش‌های مختلفی از جمله هنر و هنرمندان آسیب وارد کرده است. بخش بزرگی از هنر به مخاطب برمی‌گردد و بسیاری معتقدند هنر بدون مخاطب معنایی معادل "هیچ" دارد. در روزهایی که کرونا وارد کشور شد مراکز هنری از جمله سینماها و تئاترها از اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند. اما تعطیلی روند ساخت این آثار به این آسانی‌ها نبود.

در هر پروژه هنری به خصوص تئاتر و سینما تعداد زیادی از عوامل درگیر می‌شوند. همین تجمع تعداد زیاد افراد در یک صحنه، لوکیشن و یا پلاتو کوچک بسیار خطر آفرین است. این مسائل باعث شد تا هنرمندان به ادامه روند تولید پروژه‌های هنری اعتراض کنند. اما با توجه به حوزه اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد این نهاد دستوری برای متوقف کردن ساخت و یا تمرین‌ها نداد. حتی گفته شد که این وزارتخانه اعلام کرده مسئولیت هنرمندان در صورت حضور بر سر صحنه به عهده خودشان است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان درباره این شایعه به خبرنگار ایمنا گفت: طبق بخشنامه‌هایی که از وزارتخانه رسیده برنامه‌های هنری که مستلزم تجمع مردم در یک مکان است، فعلاً برگزار نشود. این نامه‌ها و بخشنامه‌ها را اعلام کردیم و به دست گروه‌های مختلف هنری رسانده‌ایم. اینکه نامه جدیدی برای هنرمندان ارسال شده مبنی بر اینکه در صورت حضور در صحنه‌ها فیلمبرداری یا تئاتر بر عهده خودشان است، صحت ندارد. تمام برنامه‌های هنری در سراسر کشور لغو شده، زیرا سلامت هنرمندان و مخاطبان در اولویت است.

محمدعلی جعفری ادامه داد: مکان‌های رسمی زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد تا زمان عادی شدن شرایط تعطیل است و هیچ برنامه‌ای در این محل‌ها اجرا نمی‌شود. شاید یک گروهی بدون اطلاع ما در یک پلاتو شخصی دور هم جمع شوند و تمرین کنند، اما هیچ اجرایی روی صحنه نخواهد رفت.

وی درباره برنامه‌های وزارت ارشاد برای جبران آسیب و ضرر وارد شده به گروه‌های هنری، اظهار کرد: وزارتخانه درباره گروه‌های تئاتری نامه‌ای زده برای اینکه گروه‌های نمایشی به دلیل اینکه برای دکور، لباس و… هزینه کردند، نوبت‌ها و حق‌شان محفوظ باشد تا ضرر کمتری ببینند. بنابراین این گروه‌ها پس از عادی شدن شرایط می‌توانند با همان وضعیت قبل به کار خود ادامه دهند.

جعفری تاکید کرد: در تلاش هستیم تا راهکارهای مختلف برای کاهش جبران به گروه‌های هنری را پیدا کنیم. هنوز راهکاری در قالب نامه رسمی به دست ما برای حمایت مالی از این گروه‌ها نرسیده است و تنها یک خبر از تلویزیون مبنی بر تعویق اقساط بانکی و بخشش مالیاتی برای آموزشگاه‌های هنری پخش شد.

کد خبر 414899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.