تصمیم برای قرنطینه به مدیران شهری تفویض اختیار شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت باید در زمینه قرنطینه به مدیران استان و شهری تصمیم‌گیری‌ها را تفویض اختیار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری، امروز (شنبه) در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با تاکید بر اینکه باید از تجربه گذشته کشور در قرنطینه کردن برای مقابله با اپیدمی‌ها استفاده کنیم، اظهار کرد: در دوره قاجار، امیرکبیر مرزها را قرنطینه کرد و چینی‌ها نیز برای مقابله با شیوع کرونا تجربه خوبی در رابطه با قرنطینه دارند.

وی با بیان اینکه باید مدیران استانی متناسب با شرایط تصمیم‌گیری کنند، افزود: آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد روبه افزایش است، اما مردم همچنان بی‌تفاوت به این مسئله نگاه می‌کنند و پاساژهای شهر شلوغ هستند که باید ابزارهای حاکمیتی به این موضوع ورود کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه کنترل بحران کرونا با خواهش‌درمانی ممکن نیست، تصریح کرد: دولت باید در زمینه قرنطینه به مدیران استان و شهری تصمیم‌گیری‌ها را تفویض اختیار کند.

وی محدودیت حمل‌ونقل عمومی، توقف ورود اتباع خارجی در مرزهای زمینی و هوایی، کنترل ورودی‌های شهر و بازگرداندن خودروهای مسافران و تعطیلی اصناف و مراکز تجاری غیرضروری را خواسته‌های شورای شهر از دولت و مدیران عالی استان در رابطه با کنترل شیوع کرونا عنوان کرد.

حیدری با بیان اینکه ما همگی خود را خادم مردم و زائران امام رضا (ع) می‌دانیم، ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی برخوردی عالمانه و کارشناسی با شیوع بیماری کرونا در حرم امام رضا (ع) داشته و باید همچنان اطلاع‌رسانی انجام شود که مردم بدانند امکان تشرف به حرم رضوی را ندارند تا سفرهایشان به مشهد را لغو کنند.

وی از مردم مشهد خواست برای حفظ سلامتی پاکبانان همکاری کرده و کمتر زباله تولید کنند و خاطرنشان کرد: شهرداری ظرفیت‌ها و امکانات بهداشتی در این خصوص را پشتیبانی می‌کند و لازم است درباره توقف پروزه‌های عمرانی نیز تصمیم شایسته‌ای اتخاذ شود.

رئیس شورای اسلمی شهر مشهد با اشاره به اینکه شورا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از شیوع بیماری اختصاص داده و پنج میلیارد تومان نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است، اضافه کرد: ضدعفونی معابر و سطح شهر و تولید ماسک نیز با پیگیری مدیریت شهری مشهد درحال انجام است.

کد خبر 414895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.