تعطیلی مکان‌های تجمع افراد دستفروش و بازار پرنده فروش‌ها

مدیر کل اداره اجراییات و رئیس اجرای احکام شهرداری کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و جهت حفظ سلامت همشهریان گرامی مکان‌های تجمع افراد دستفروش و بازار پرنده فروش‌ها در کرمانشاه تعطیل شد.

غلامرضا شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت و مقامات کشوری و استانی درخصوص عدم تجمع مردم در مکان‌های پرخطر با توجه شیوع پر خطر ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان؛ مأموران اداره کل اجراییات و سازمان مشاغل مزاحم شهری نسبت به تعطیلی هفته بازارها و بازار پرنده فروش‌ها اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: بنا به دستور مقامات استانی و تأکیدات دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر جلوگیری از تجمع در بازارهای روز اداره کل اجراییات همه روزه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هر گونه تجمع توسط دستفروشان و ایجاد جذابیت برای خریداران را ممنوع و جلوگیری خواهد کرد.

مدیر کل اداره اجراییات با بیان اینکه در گشت‌های روزانه‌ای که با همکاری اداره کل دامپزشکی در سطح شهر داشتیم بیش‌از ۷۰۰ کیلوگرم گوشت از کشتار غیرمجاز کشف و جمع آوری شد، گفت: در این گشت تعداد هشت رأس گوسفند زنده نیز توسط مأموران اجراییات شهرداری کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: گشت‌های روزانه مشترک با اداره کل دامپزشکی در پی گسترش شیوع بیماری کرونا و خطر جدی برای سلامت شهروندان راه اندازی شده و تا پایان احتمال خطر این بیماری ادامه خواهد داشت.

شهبازی با اشاره به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ماده ۵ قانون دامپزشکی، و بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها افزود: گوشت‌های غیرمجاز پس‌از کشف و ضبط به اداره کل اجراییات شهرداری انتقال و با حضور نمایندگان ادارات مرتبط معدوم شد و دام‌های زنده با حکم قضائی تحویل کشتار گاه صنعتی می‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: برای حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید گوشت با کشتار نامشخص خودداری کنند.

کد خبر 414872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.