والدین شهریه اسفندماه مهدهای کودک را پرداخت کنند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تعطیلی‌های اخیر مهدهای کودک گفت: مهدهای کودک و والدین هیچ کدام نباید متضرر شوند و لازم ا است با هم تعامل داشته باشند. مهدهای کودک هزینه‌های بسیاری همچون اجاره بها و حقوق پرسنل دارند و بهتر این است خانواده‌ها شهریه اسفندماه را پرداخت کنند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت پرداخت شهریه مهدهای کودک با توجه به تعطیلی اخیر آنها، اظهار کرد: در اثر تعطیلی‌های اخیر بسیاری از مهدهای غیردولتی تعطیل شد و مباحثی در خصوص نعیین وضع شهریه آنها که والدین واریز کرده بودند مطرح شد.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک در ابتدای سال قرارداد شهریه‌ای با والدین دارند، افزود: در این قرارداد بندی وجود دارد که اگر خانواده حتی چند روز در ماه به سپردن فرزندش به مهد کودک اقدام کند باید شهریه کامل آن ماه را پرداخت کند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در تشریح این موضوع، اظهار کرد: برخی از خانواده‌ها گلایه داشتند که مهدهای کودک در اسفندماه تعطیل بوده است و برای آنها سوال ایجاد شد که این امر باعث پاسخگویی سازمان بهزیستی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه نباید هیچکدام از طرفین متضرر شوند، گفت: مهدهای کودک هزینه‌های بسیاری همچون اجاره بها و حقوق پرسنل خود را دارند و تنها منبع درآمدشان شهریه‌ای است که والدین واریز می‌کنند به همین دلیل بهتر است شهریه اسفندماه را خانواده‌ها پرداخت کنند اگرچه بهتر است مهدهای کودکی که از نظر درآمدی متضرر نشده‌اند با خانواده‌ها تعامل لازم را داشته باشند.

ناجی در خصوص شهریه ماه‌های آینده و باقیمانده از سال، اظهار کرد: اگر والدین خواستار این هستند که کودک را در ماه‌های آینده به مهدکودک نفرستند بهتر است این امر را به آن‌ها اعلام کنند و شهریه ماه‌های آینده را در صورت پرداخت قبلی به صورت چک یا نقدی دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت تصمیماتی برای بنگاه‌های متضرر شده در اثر شیوع کرونا در پیش دارد، افزود: دولت در صدد ایجاد تسهیلاتی برای بنگاه‌های متضرر شده از شیوع کرونا شامل معافیت‌های مالیاتی یا ارائه وام‌های قرض‌الحسنه است که امیدواریم با این تدابیر ضررها جبران شود.

کد خبر 414870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.