پیشرفت ۸۰ درصدی احداث پارک الهیه و آغاز عملیات کاشت درخت در آن

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۸۰ درصدی احداث پارک بزرگ الهیه واقع در خیابان ارغوانیه و آغاز عملیات کاشت درخت در آن خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک‌های شهری نقش مهمی در تحقق استاندارد زندگی شهری دارد و عامل تلطیف و زیباسازی فضا، آرامش روانی عابران و افزایش تقویت روحیه افراد است.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز شهری به خصوص پارک‌ها، دارای نقش اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی بوده و تأثیر زیادی در درمان بیماری‌های روحی دارد، افزود: فضاهای سبز شهری محیطی مطلوب برای پرورش کودکان، ایجاد یکپارچگی اجتماعی و حفظ آسایش که در عین حال شاخصی برای ارتقای کیفیت فضای زندگی و توسعه جامعه محسوب می‌شود را ایجاد می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: عواملی مانند مشکلات زندگی شهری، ایمن نبودن برخی پارک‌ها و فضاهای سبز و متناسب نبودن امکانات آن‌ها برای گروه‌های مختلف از جمله عوامل کاهش تمایل شهروندان برای استفاده از این عرصه‌ها است.

وی با بیان اینکه لازمه زیستن پایدار انسان، همزیستی با طبیعت است و هرجا و هر زمان این همزیستی در معرض مخاطره و آسیب قرار گیرد، زندگی انسان‌ها نیز به اشکال مختلف با نابسامانی‌های گوناگون روبه رو می‌شود، گفت: با توجه به اینکه پارک‌ها حلقه بارز واسط بین انسان و طبیعت بشمار می‌روند و این اماکن را می‌توان به عنوان یکی از نخستین کارکردهایی دانست که ساکنان شهرها به نوعی همواره با آن در تماس هستند لذا ارتقا و بهینه‌سازی آن‌ها همواره مورد توجه و تأکید مدیران شهری با استفاده از نظر متخصصان این رشته قرار گرفته که منطقه ۱۵ نیز از آن مستثنی نبوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: محیط از عمده ترین عوامل تأثیرگذار بر رشد و آموزش شخصیت انسان است و کودکان نیز می‌توانند متأثر از محیط‌های متناسب فضاهای شهری مثل پارک‌ها و بوستان‌ها رشد یابند و این اماکن بخشی از زمان و محیط زندگی روزمره کودکان را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت پارک‌ها و بوستان‌ها می‌تواند در سلامت و رشد قوای جسمی، تقویت تعاملات اجتماعی و همبستگی گروهی و حتی آموزش و رشد و خلاقیت کودکان تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت مقوله خدمت رسانی به همشهریان و ایجاد زمینه‌های تأمین رفاه و آسایش آنان، این منطقه احداث پارک الهیه واقع در خیابان ارغوانیه را با وسعت ۱۵ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: پروژه پارک الهیه شامل مفیدترین و مقاوم‌ترین گونه‌های گیاهی، نصب مبلمان، محوطه بازی کودکان، در نظر گرفتن امکانات جدید برای فضای بازی کودکان و بزرگسالان، سکوی نماز، آلاچیق، مسیر دوچرخه، سرویس بهداشتی و … است که عملیات عمرانی آن پایان یافته و درخصوص عملیات زیباسازی و فضای سبز به پیشرفت ۸۰ درصدی خود رسیده است.

کد خبر 414845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.