مشتریان از ورود به نانوایی و پرداخت وجه نقد خودداری کنند

عضو هیئت مدیره اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: نانوایان و مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از طریق نان ویروس کرونا را منتشر نکنند.

محمدرضا خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارد که یکهزار و ۷۰۰ واحد آن در شهر اصفهان فعال است، اظهار کرد: بهتر است مشتری‌ها تماس بگیرند و به آنها به صورت تلفنی وقت مراجعه با فاصله زمانی داده شود تا لازم نباشد افراد در نانوایی صف بکشند و تماس حضوری زیادی با هم پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه نانوایان باید تا پایان اردیبهشت نیروی کمکی بگیرند، افزود: لازم است نانوایان یک نیروی کمکی داشته باشند تا از مشتری پول بگیرد و تماس مستقیم شاطر، چانه گیر و نان گیر با مشتری قطع شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نانوایان اصفهان با اشاره به لزوم توجه به رعایت بهداشت فردی نانوایان و همه کارکنان این صنف، گفت: بهداشت فضای نانوایی باید رعایت و روزانه ضدعفونی و شستشو شود همچنین کارکنان نانوایی در شستن مکرر دست‌های خود دقت لازم را داشته باشند.

خواجه با تاکید بر لزوم استفاده از روپوش سفید در هنگام کار تصریح کرد: لباس کار باید مداوم شستشو شود، ویروس کرونا مثل آنفلوانزا نیست و بر سطوح به ویژه کف مغازه می‌نشیند پس توجه به شستشوی کف واحد نانوایی با مواد شستشو و آب گرم باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه کارکنان نانوایی باید ماسک داشته باشند، افزود: نانوایان توجه کنند اگر مغازه آنها فضای کافی دارد حتماً میز توری نان سرد کن را شب‌ها داخل نانوایی بیاورند و در صورت امکان هر روز شستشو شود.

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان توصیه کرد: مردم در صف نانوایی به اندازه یک متر از همدیگر فاصله بگیرند همچنین استفاده از نان سبوس دار با آرد کامل را به آنها توصیه می‌کنیم تا بدن آن‌ها در برابر همه بیماری‌ها مقاومت لازم را داشته باشد.

خواجه با بیان اینکه نان از تنور در آمده به دلیل وجود حرارت ۱۵۰ درجه پاک و استریل است، گفت: برای جلوگیری از آلودگی احتمالی نان به ویروس کرونا یا میکروب مردم باید سفره پارچه‌ای همراه خود داشته باشند و آن را روی میز توری نانوایی پهن و نان‌ها را روی آن سرد کنند.

خواجه با تاکید بر کاهش یا حذف پرداخت پول کاغذی در نانوایی‌ها، تصریح کرد: به جای پول از کارت بانکی استفاده شود همچنین مشتریان از میز توری نانوایی یا پیشخوان نانوا فاصله بگیرند و به هیچ وجه داخل نانوایی نروند.

کد خبر 414839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.