سیدحمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اکثر مراجعات مردم به مناطق مختلف شهرداری برای دریافت خدمات مربوط به پروانه ساختمانی و انجام مراحل آن است که با استفاده از سامانههای الکترونیکی شهرسازی و ارائه این خدمات بر بستر اینترنت، مردم نیاز به مراجعه حضوری ندارند.
وی با بیان اینکه امکان پرداخت قبوض عوارض شهرداری به صورت غیر حضوری و الکترونیکی فراهم شده است، تصریح کرد: به منظور کاهش تردد کارکنان نیز با توجه به دستورات ستاد بحران، سامانههایی نظیر اتوماسیون اداری، گردش پروژهها و… بر بستر اینترنت ارائه و امکان دورکاری کارکنان فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس چشمانداز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در افق ۱۴۰۰، این سازمان در هوشمندسازی شهر پیشرو، در حکمرانی مطلوب IT پیشران و در درآمدزایی ICT پایدار خواهد بود، گفت: این سازمان همسو با سیاستهای مصوب شورای عالی برنامهریزی در سال ۱۳۹۷ مبنی بر ارائه خدمات الکترونیکی با اولویت نیاز شهروندان، تقویت کیفیت محصولات و خدمات فاوا با رویکرد کاهش بهای تمام شده، یکپارچهسازی داراییهای اطلاعاتی شهرداری، کاهش وابستگی در محصولات و خدمات استراتژیک ICT شهرداری به تأمینکنندگان، ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد مشارکت با بخش خصوصی و تقویت همکاری و تعامل با نهادهای اجرایی حرکت کرده است.
وی ادامه داد: خط مشی سازمان فاوا در سال ۹۸ همافزایی، اعتماد و احترام متقابل با شهرداری، ارتقای تخصص تا کسب مرجعیت، مدیریت بهینه زمان، توجه به درآمدزایی جلب مشارکت بخش خصوصی، استفاده بهینه از سرمایههای انسانی، اطلاعاتی و سازمانی، همکاری اثربخش کارکنان و تقویت کار گروهی، بکارگیری حداکثری ابزارهای فناوری اطلاعات و کاهش مصرف انرژی و کاغذ است.
نظر شما