از سفرهای غیر ضروری بپرهیزید

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: هموطنان با رعایت موارد بهداشتی، در منزل ماندن و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در نوروز ٩٩ به سلامت خود و عزیزان‌شان اهمیت داده و بار سنگینی را از دوش پرسنل حوزه سلامت بردارند.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مورد خدمات حوزه سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: چندین هفته است که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است و حوزه سلامت اعم از اورژانس پیش بیمارستانی، بهداشت و درمان از روز اول درگیر معالجه و انتقال بیماران مبتلا به بیماری کووید١٩ بودند و پرسنل اورژانس در خط اول مبارزه با کرونا بیشترین خطر ابتلاء به این ویروس را دارند.

خالدی برای مقابله با ویروس کرونا به رعایت بهداشت فردی و فاصله امن با افراد اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی برای دست‌ها و سطوح و همچنین رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متر با افرادی که دارای علائمی همانند سرماخوردگی ساده، تعریق زیاد و سرفه‌های پی در پی دارند، مهمترین رکن برای مقابله با ویروس کرونا است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تمامی کادر درمان اعم از اورژانس پیش بیمارستانی و بهداشت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام قوا شبانه روز درگیر معالجه بیماران مبتلا به کووید١٩ هستند و یکی از نگرانی‌های حوزه سلامت بحث افزایش بیماران مبتلا به کرونا با توجه به آغاز سال جدید و رسوم دیرینه ایرانیان مبنی بر دید و بازدید روزهای اول سال است.

وی افزود: به هموطنان توصیه می‌شود با رعایت موارد بهداشتی، در منزل ماندن و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در نوروز ٩٩ به سلامت خود و عزیزانشان اهمیت داده و بار سنگینی را از دوش پرسنل حوزه سلامت بردارند.

کد خبر 414826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.