خرید غیرحضوری از بازارهای کوثر

شهردار اصفهان گفت: طی هماهنگی انجام شده با مخابرات اصفهان تا چند روز آینده شماره تلفن چهاررقمی ۳۵۵۳ برای سفارش تلفنی شهروندان آماده خواهد شد تا با ارسال پیام و اعلام کالاهای مورد نیاز، اقلام درخواستی با پیک در منازل آنها تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز – شنبه ۲۴ اسفندماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: شهرداری برای حفظ سلامتی شهروندان تمام مکان‌های تجمع افراد همچون تله کابین، شهر رویاها، ناژوان را تعطیل کرده است.

وی افزود: تعطیلی مراکز تفریحی به لحاظ مالی در پرداخت حقوق‌ها مشکل‌ساز خواهد بود، اما تلاش شهرداری این است که همچون سال گذشته که در آستانه نوروز هیچ گونه بدهی به کارگران و کارکنان نداشتیم، امسال نیز با وجود تمام مشکلات این اتفاق رقم بخورد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه احتمال دیر پرداخت شدن حقوق کارکنان توسط برخی از پیمانکاران وجود دارد، تاکید کرد: به مسئولان مربوطه و متولیان امر تذکر می‌دهم با توجه به اینکه شهرداری مبالغ مورد نیاز را در زمان مقرر به پیمانکاران پرداخت می‌کند، آنها نیز باید به موقع نسبت به پرداخت تعهدات خود به کارکنان اقدام کنند.

وی با اشاره به تعطیلی خط یک مترو از روز شنبه، گفت: در راستای حمایت از سلامت مردم مترو از امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و این تصمیم برای کاهش احتمال شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مردم به خوبی می‌دانند که میزان شیوع ویروس کرونا به رفتارهای شهروندان بستگی دارد و رفتار شخصی تک‌تک افراد میزان کنترل یا ابتلای ویروس در شهر را مشخص می‌کند.

نوروزی ادامه داد: بی‌شک اگر خیابان‌های شهر همچون روزهای پنج شنبه و جمعه اخیر شلوغ باشد، خبرهای خوبی درباره آمار ابتلاء به ویروس کرونا نخواهیم شنید زیرا تجمع افراد در کنار پل‌ها، پارک‌ها و سایر مکان‌ها به شیوع بیماری کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه برای کنترل شیوع ویروس کرونا به هوشیاری شهروندان نیاز است، اظهار کرد: شهروندان باید در منزل بمانند و برای انجام کارهای ضروری تنها یک نفر به نمایندگی از اعضای هر خانواده از منزل خارج شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان باید رفتن بر سر قبور از دست رفتگان خود را به بعد از ایام نوروز موکول کنند، تصریح کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده که همه باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه در هفته جاری شهر به استقبال بهار می‌رود، البته امسال نباید دید و بازدیدهایی همچون سال گذشته داشته باشیم، تصریح کرد: نوروز امسال میزبان مسافران از سایر شهرهای کشور نیستیم، اما بهار به عنوان یک تحول است و آن را باید به دل‌ها وارد کرد؛ باید بهار را باور کنیم زیرا در قلب‌ها زندگی و امید را جاری می‌کند.

نوروزی گفت: امسال شهرداری تمام اقدامات ستاد خدمات سفر نوروزی را با توجه به عدم امکان میزبانی کنسل کرده، اما تمام سازمان‌ها و مناطق شهرداری اقدامات مربوط به فضای سبز شهرداری را برای استقبال از بهار انجام می‌دهند، بدان معنا که گل‌های زیبا در فضای شهر کاشته شده، المان‌های بهاری ایجاد و فضای شهر آماده بهار است تا روح حاکم بر شهر سرشار از شادی برای شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه ساعت فعالیت بازارهای کوثر همه روزه از هشت صبح تا ۲۳ شب به صورت یکسره خواهد بود تا امکانات رفاهی بیشتری برای مردم ایجاد و از تجمع و تراکم مشتریان جلوگیری شود، تصریح کرد: پیامکی از طرف بازارهای کوثر برای مشتریان ارسال می‌شود تا خرید خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در این فروشگاه‌ها تجمع صورت نگیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود تنها یک نفر به نمایندگی از هر خانواده برای انجام خرید به بازارها مراجعه کند، گفت: در بازارهای کوثر پیش بینی‌های لازم انجام‌شده تا از تجمع بیش از اندازه جلوگیری شود، البته طی هماهنگی انجام‌شده با مخابرات تا چند روز آینده شماره تلفن چهاررقمی ۳۵۵۳ برای سفارش تلفنی مشتریان آماده می‌شود تا با ارسال پیام توسط شهروندان و اعلام کالاهای مورد نیاز، اقلام درخواستی با پیک در منازل آنها تحویل داده شود.

وی ادامه داد: این امکان برای کادر درمانی بیمارستان‌هایی که درگیر کرونا شده و امکان خرید را ندارند، پیش بینی شده تا خانواده آنها نیازهای خود را اعلام و کالاهای درخواستی را در منازل خود دریافت کنند و برای پرداخت وجه کالاها تا شش ماه آینده فرصت خواهند داشت.

نوروزی با بیان اینکه اعضای شرکت تعاونی مصرف کارگران و کارمندان شهرداری اصفهان نیز می‌توانند خرید خود را به صورت تلفنی انجام دهند، ابراز امیدواری کرد: این روزها با تمام تمهیدات و اقدامات در نظر گرفته‌شده به خوبی سپری شود و سال آینده روزهای خوبی در پیش روی شهروندان باشد.

کد خبر 414820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بیگی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام.... پس ساختمان نیمه کاره کوثر شهرک شهید کشوری چه زمانی ساخته میشود؟!