مدیریت شهری متعهد به حفظ سلامت شهروندان است

شهردار چرمهین گفت: با توجه به اینکه شهر چرمهین یکی از مقاصد گردشگری به شمار می‌آید به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در شهر تمهیداتی از جمله کنترل مبادی ورودی شهر و تب‌سنجی رانندگان توسط نیروهای شهرداری چرمهین، شبکه بهداشت و درمان و نیروی مقاومت بسیج اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهاب ثابت‌راسخ در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری چرمهین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با اعلام شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان شهرداری چرمهین به منظور مقابله با گسترش این بیماری، شرایط ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به کار گرفت، آموزش شهروندان است، از این رو با نصب بنرهای آموزشی و هشدار دهنده و همچنین تهیه و توزیع کلیپ‌های آموزشی شهروندان را تشویق به رعایت هرچه بیشتر بهداشت فردی کردیم.

شهردار چرمهین با اشاره به گندزدایی و ضد عفونی مساجد، تکایا، مدارس و کتابخانه عمومی شهر چرمهین، افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در لنجان نیز گندزدایی و ضدعفونی اماکن پرتردد شهر، ایستگاه‌های اتوبوس واحد، ست‌های بازی و بدن‌سازی، سرویس‌های بهداشتی، تاکسی‌های درون‌شهری با جدیت اجرا شد.

ثابت‌راسخ تصریح کرد: با توجه به نگرانی شهروندان و جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن پرتردد شهر به صورت روزانه انجام می‌شود تا دغدغه شهروندان کاهش یابد.

وی با اشاره به تعطیلی بازار روز شهر چرمهین عنوان کرد: از آنجایی که حضور پر تعداد مردم در اماکن شلوغ موجب افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا می‌شود تدابیر لازم جهت جلوگیری از برگزاری برنامه‌های مختلف گروهی و حضور تورهای گردشگری در شهر اتخاذ و از شهروندان درخواست شد تا با خودداری از ترددهای غیرضروری و ماندن در منازل، خرید خود را با پیک یا خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها انجام دهند.

شهردار چرمهین با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها برای تردد به این شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر چرمهین یکی از مقاصد گردشگری به شمار می‌آید به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در شهر تمهیداتی از جمله کنترل ورودی شهر و تب‌سنجی رانندگان با کمک نیروهای شهرداری چرمهین، شبکه بهداشت و درمان و نیروی مقاومت بسیج اتخاذ شد.

وی یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده و همکاری شهروندان، حضور در آرامستان‌ها برای برگزاری مراسم مختلف ترحیم و ختم تا رفع شرایط بحرانی کنترل و محدود شده است و شهروندان نیز به خوبی دریافتند که حضور آنها در آرامستان شهر در شرایط کنونی تهدیدی برای سلامت بازماندگان و دیگر شهروندان است در این زمینه مکاری می‌کنند.

کد خبر 414812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.