فوتسال ایران حرف اول را در آسیا می زند

دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان گفت: در چند سال گذشته فوتسال بانوان رشد چشمگیری داشته است. امسال نیز می‌توانم بگویم یک لیگ خیلی خوب را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم. سال‌های پیش نتایج بازی‌ها از قبل مشخص بود، اما امسال این طور نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه توسلی، دروازه بان ۳۳ ساله ملی پوش فوتسال کشورمان است که هم‌اکنون در نامی نو اصفهان حضور دارد. چند روز پیش این بانوی فوتسالیست برای سومین سال متوالی از سوی سایت معتبر فوتسال پلنت در لیست ۱۰ دروازه بان برتر بانوان این رشته در جهان قرار گرفت. توسلی که بارها انگیزه‌اش از پوشیدن دستکش دروازه بانی را عابدزاده، گلر افسانه‌ای فوتبال کشورمان می‌داند، حالا با نام “عقاب مونث آسیا” شناخته می‌شود.

فرزانه توسلی در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال برای سومین سال متوالی توانستم از سوی سایت فوتسال پلنت بین ۱۰ دروازه بان برتر دنیا قرار بگیرم و خوشحال هستم که این اتفاق برای من افتاده است.

دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان با اشاره به پیشرفت این رشته در بخش بانوان، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته فوتسال بانوان رشد چشمگیری داشته است. امسال نیز می‌توانم بگویم یک لیگ خیلی خوب را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم. سال‌های پیش نتایج بازی‌ها از قبل مشخص بود، اما امسال این طور نبود. به نظرم خود لیگ نشان می‌داد که چه اندازه فوتسال در بخش بانوان در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: تنها مشکل در بخش بانوان بحث اسپانسری است که همه تیم‌ها هر ساله با آن مواجه هستند.

توسلی در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان، تصریح کرد: در تیم ملی بعد از انتخاب سرمربی، سه اردو داشتیم ولی متأسفانه بعد از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا دوباره کنسل شد و در حال حاضر یک سری تمریناتی که کادر فنی برای تیم در نظر گرفته‌اند را بچه‌ها داخل منزل انجام می‌دهند تا بتوانیم حداقل آمادگی نرمال خود را حفظ کنیم و پس از اتمام این بیماری دوباره اردوها را از سر بگیریم.

دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان با تبریک انتخاب سپهر محمدی دروازه بان تیم ملی آقایان فوتسال به عنوان ۱۰ دروازه بان برتر جهان، خاطرنشان کرد: به خاطر این اتفاق خوشحال هستم چون مسئله خانم‌ها یا آقایان نیست و اکنون بحث فوتسال است. همان طور که می‌دانید فوتسال ما در بخش آقایان و بانوان در آسیا حرف اول را می‌زند و بازیکنان پسر ما در جهانی نیز توانستند بر روی سکوی سوم بایستند.

وی افزود: خوشحال هستم که یک ایرانی نامزد انتخاب بهترین دروازه بان‌های جهان شده است و امیدوار هستم که بتوانند جز نفرات اول این انتخاب قرار بگیرند.

کد خبر 414799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.